De får for lidt for pengene hos deres mobilselskab, synes de.

Er du kunde? Her er Danmarks ringeste mobilselskab

De danske mobilkunder er mest utilfredse med dette teleselskab. Se her om det er dit.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.


Danske mobilkunder er mest utilfredse med Telia.

Det viser en ny undersøgelse fra konsulenthuset Loyalty Group.

I undersøgelsen BrancheIndex Mobil 2012 har man i en web-undersøgelse spurgt 3.000 tilfældigt udvalgte mobilkunder.

278 af dem er Telia-kunder, og de sender med deres besvarelser Telia ned på sidstepladsen, som det mobilselskab, der giver kunderne mindst værdi for pengene.

Tidligere har Telias bredbåndskunder kåret selskabet som Danmarks ringeste intetnet-udbyder.

Det kan du læse her.

I toppen ligger CBB Mobil, M1 og BiBoB.

CBB Mobil har desuden de mest loyale kunder, viser undersøgelsen. Og Telia har de mest troløse.

Tilfredse med online-selskaber
Danskerne er tilsyneladende godt tilfredse med at være kunder hos de rent internet-baserede mobilselskaber, konkluderer Loyalty Group.

For i den tunge del af skalaen finder man sammen med Telia Telenor, 3 og TDC. De fire selskaber, der også servicerer de danske mobilkunder via butikker.

"Som privatkunde kan man ofte undre sig over, hvad der retfærdiggør de højere priser hos Telia, Telenor, 3 og TDC. Når den grundlæggende ydelse leveres fra de samme netværk, og man kan købe de samme telefoner fra de små selskaber, hvad er det så for en merværdi, set med kundens øjne, de store selskaber leverer?," spørger direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group.

Undersøgelsen spørger også de 3.000 danske mobilbrugere, om de mener, at mobilmarkedet er overskueligt i forhold til priser og abonnementer. Det svarer hele 75 procent nej til.

Det forklarer den høje mobilitet i branchen, hvor 45 procent har været kunde hos to-tre forskellige mobilselskaber inden for de seneste fem år. Og det er en uholdbar situation for alle, erklærer Mikkel Korntved.

"Kunderne er gennem mange år og utallige priskrige blevet opdraget til en illoyal adfærd. Teleselskaberne tjener ikke tilstrækkeligt med penge og har samtidig overskudskapacitet i deres systemer. Det vil også i fremtiden kaste ved på bålet til nye priskrige," siger han.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.


Artiklen fortsætter på næste side...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Nye muligheder for lynhurtig planning optimization i Dynamics 365 SCM

Hurtigere omstilling i virksomhedens supply chain er blevet et must og med de nye muligheder for lynhurtig planning optimization i Dynamics 365 SCM får du en fleksibel og skalerbar MRP-motor.

20. januar 2021 | Læs mere


Digital Vækst 2021

Vi ved, at fremtidens vindervirksomheder er digitale. På konferencen undersøger vi de tre vigtigste aspekter i den digitale transformation: Forretningsmodellerne, de menneskelige og organisatoriske faktorer samt valget af teknologier. I tre Digitale Dilemmaer giver vi en række digitale frontløbere fem minutter hver til at levere deres bedste guldkorn, og herefter åbner vi for spørgsmål fra salen – også digitalt. Diskussionen modereres af chefredaktør på Computerworld, Lars Jacobsen.

21. januar 2021 | Læs mere


Strategiske it-sikkerhedsdage 2021

God it-sikkerhed er blevet en strategisk disciplin der kombinerer ledelse, adfærd, processer og teknologi. Men hvor lægger du niveauet? Hvad er vigtigt for forretningen og den drift? Hvad er knapt så vigtigt? Hvordan indtænker du it-sikkerheds-indsatsen strategisk? Hvad gør du, når skaden er sket? Bliv klogere på ”Strategiske it-sikkerhedsdage 2021: Trusler, tendenser og værktøjer”.

26. januar 2021 | Læs mere






Premium
Fremtiden har aldrig set mere usikker ud for Intel: Her er det, der kan redde – og dødsdømme chip-kæmpen
Computerviews: Intels nyslåede topchef Pat Gelsinger står overfor en stribe rigtig svære beslutninger. Hvis han ikke træder varsomt, vil chip-giganten sandsynligvis sygne hen.
Computerworld
Akut mangel på chip tvinger verdens største bil-producenter til at drosle ned for produktionen af biler
Flere af verdens største bil-producenter er tvunget til at drosle ned for produktionen på grund af mangel på chip, som de ikke kan få leveret.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Microsoft i kæmpe dansk satsning - åbner tre store datacentre i Danmark
Microsoft lancerer kæmpe satsning fra hovedkvarteret i Lyngby. Selskabet åbner tre store bæredygtige datacentre på Sjælland.
White paper
Sådan øger du medarbejdertilfredshed og produktivitet
En af de mest effektive måder at øge medarbejdernes produktivitet og tilfredshed med arbejdspladsen er ved at give frit valg mellem Windows eller Mac, når der skal vælges arbejdscomputer. Samtidig mindskes presset på supporten, mens sikkerhedsniveauet højnes. Med en client-as-a-service aftale kan du lade medarbejderne selv træffe valget, men uden at uden at det behøver at være udfordrende eller ressourcekrævende for virksomheden. Eksempelvis kan du lade partneren håndtere alt fra finansiering, leverance, klargøring og implementering til support og lifecycle-management. Læs mere i denne hvidbog.