Mennesker i IT

publiceret: 12. september 2016 kl. 15.38
Det er vigtigt at forstå, at kunstig intelligens, eller AI, er en teknologi, som gør mennesket i stand til at kunne meget mere end nu. 

Og ja, der er folk, der taler om, at AI-systemerne vokser sig store og ender med st stjæle vores frokost. Det er der folk, som arbejder meget seriøst med at sikre ikke sker.

Men det skal ikke stå i vejen for mulighederne for at bruge AI som en ægte partner og ikke bare som et værktøj i virksomheder.

Så når folk spørger mig, hvad de kan bruge AI til i deres virksomhed, så er svaret, at det kan de på lageret, i marketing, i salgsafdelingen, i kundeservice eller inden for design eller kvalitetskontrol.

Det er ikke bare noget, jeg finder på, men hvad du ser, når du kigger på de mange projekter og videnskabelige papirer, som kommer ud lige nu. Det går rigtigt stærkt. 

IBM har investeret en milliard dollar i Watson de seneste år - og har reserveret 100 millioner dollar til start-ups, som vil arbejde med teknologien. Det viser noget om, hvor seriøst de tager dette her område.

Den centrale pointe er dog, at med AI-teknologien kan vi forstærke og forbedre, hvad vi kan som mennesker eller forretning. Uanset om det er Apples Siri, Microsofts Cortana - eller Amazon, som har over 1.000 mennesker der arbejder med den kunstige intelligens kaldet Alexa.

Det er kun begyndelsen. Og der er så mange værktøjer derude, som gør det muligt at komme i gang selv.

Neil Jacobstein, co-chair, Artificial Intelligence and Robotics Track ved Singularity University




Flere mennesker i IT



mest debaterede artikler