Microsoft efter sønderlemmende kritik af Surface-produkterne: "Vi står fuldstændig inde for kvaliteten og pålideligheden i Surface"

Vi står fuldstændig inde for kvaliteten og pålideligheden i Surface-produkterne, lyder reaktionen fra Microsoft. Forbrugerorganisation advarer ellers mod at købe Surface-produkter, fordi de har for mange fejl ifølge en undersøgelse.

“Vi respekterer Consumer Reports, men vi er uenige i konklusionerne.”

Sådan skriver Panos Panay, corporate vice president i Microsoft Devices, i et blogindlæg, efter at forbrugerorganisationen Consumer Reports netop har meldt ud, at
man ikke længere kan anbefale nogen af Microsofts Surface-produkter.

Læs om det her: Forbrugerorganisation advarer: Køb ikke Microsofts Surface-produkter - går alt for ofte i stykker

Microsoft afviser dog nu den sønderlemmende kritik fra Consumer Reports.

“Vi står fuldstændig inde for kvaliteten og pålideligheden i Surface-familien og -enhederne, og jeg kan trygt sige til jer, at der aldrig har været et bedre tidspunkt at købe en Surface på end nu,” lyder reaktionen fra Microsofts Panos Panay.

Kan ikke længere anbefale produkterne
Consumer Reports kommer med den meget opsigtsvækkende melding på baggrund af en ny undersøgelse, hvor der er indsamlet data om 90.741 tablets og bærbare, der er købt mellem 2014 og 2017.

“Consumer Reports fjerner sit “recommended” stempel fra fire Microsoft-bærbare og kan ikke anbefale andre Microsoft-bærbare eller- tablets på grund af en forventet ringe pålidelighed sammenlignet med de fleste andre brands,” lyder det rapporten. 

Læs mere om undersøgelsens resultater her

“Nye undersøgelser foretaget af Consumer Reports National Research Center estimerer, at 25 procent af Microsofts bærbare computere og tablets vil have præsenteret deres ejere for problemer ved slutningen af det andet år, man ejer dem,” skriver Consumer Reports blandt andet.

Microsoft: Vores tal viser noget helt andet
Den konklusion køber Microsoft dog ikke, og selskabet har derfor nu udsendt en kommentar til udmeldingen fra Consumer Reports.

“Surface har været på noget af en rejse over de seneste fem år, og vi har lært en masse.”

“I Surface-teamet holder vi hele tiden øje med kvaliteten ved måle på blandt andet fejl og tilbageleveringsraten - både vores forventede 1-2 års fejlrate og den reelle tilbageleveringsrate for Surface Pro 4 og Surface Book er signifikant lavere end 25 procent,” skriver Panos Panay, corporate vice president i Microsoft Devices

Han forklarer videre, at Microsoft også måler på eksempelvis 'incidents per unit', og at det tal er forbedret fra produkt til produkt og nu ligger en stykke under en procent.

Samtidig hæfter Microsoft ved, at der er en meget høj kundetilfredshed med Surface-produkterne.

“Surface-teamets mission er og har altid været at producere produkter, der giver en fantastisk oplevelse for vores kunder og fans. Det er motivationen i alt, vi gør, og vi er stolte af de produkter, vi har bygget,“ lyder reaktionen fra Microsoft.

Læs også:

Forbrugerorganisation advarer: Køb ikke Microsofts Surface-produkter - går alt for ofte i stykker



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Edgemo A/S
Salg af hardware, software, konsulentydelser og services inden for virtualiseret infrastruktur, cloud, datacenteret og unified communication.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Vælg den rigtige storage-løsning og skab mere værdi

Valget af storage-løsning er blevet et strategisk valg, der skal passes ind i virksomhedens overordnede mål og planer. På denne konference får du overblik over de væsentligste problemstillinger og indblik i nogle af de nyeste løsninger inden for moderne datacenter-drift, cloud-løsninger, serverum, drifts-modeller og it-sikkerhed.

18. januar 2018 | Læs mere


It-sikkerhed 2018: Dit forsvar mod nye digitale trusler

Trusselsbilledet ændrer sig hele tiden. Flere end nogensinde før bliver udsat for cyberangreb, og hackerne finder konstant nye veje ind i virksomhedernes systemer. Kom og bliv opdateret på den aktuelle sikkerhedssituation. Vi går i dybden med de nyeste tendenser inden for it-kriminalitet, og når dagen er omme, er du klædt på til at styrke din virksomheds digitale selvforsvar.

23. januar 2018 | Læs mere


Få succes med customer experience

Fremtidens kunder skal vindes med den bedste kundeoplevelse. Vi sætter fokus på, hvordan I kommer i gang med at give bedre oplevelser til jeres kunder og brugere. Kom og hør om forretningsmodeller, centrale begreber og værktøjer som brugervenlighed, brugerrejser, betalingsløsninger og alle de andre centrale områder, som du forventes at have styr på, når kunderne skal sikres den nødvendige 5-stjernede oplevelse.

25. januar 2018 | Læs mere






Computerworld
Live fra Retten i Glostrup (afsluttet): Retten vurderer: Må Computerworld fortsætte liveblog eller ej?
Live fra Retten i Glostrup: Vi er tilbage i retten til Atea-sagens tredjesidste dag inden jul. Følg med i sagen her live og hør om, hvorvidt en rejse til USA var ren ferie på skatteydernes penge eller ej.
CIO
Efter masser af luksusbilag i Atea-bestikkelsesretssagen: Tiltalte it-topfolk fastholder uskyld - vil frifindes
Efter 18 retsdage med timelange afhøringer af de tiltalte og tonsvis af bilag står sagen stadig åben. "Hvis der er kommet noget frem her under sagen, så er det noget, der taler for vores påstand om frifindelse," mener forsvarer Michael Skjødt.
Comon
Ny topmobilprocessor afsløret: Her er de fire ting, du skal vide om Snapdragon 845
Qualcomm har præsenteret sin Snapdragon 845-chipsæt, som vil være at finde i mange af næste års bedste Android-telefoner. Her er alt, hvad du skal vide om chippen
Job & Karriere
Dansk it-virksomhed indførte fire-dages arbejdsuge: I dag er sygefraværet rekord-lavt og direktøren har tabt sig 13 kilo
Interview: Great Place To Work kategori-vinderen IIH Nordic har indført en fire-dages arbejdsuge og taget et opgør med forstyrrende storrums-kontorer og en frustrerende mailkultur. I dag er medarbejderne gladere end nogensinde før.
White paper
Er du klar til EU´s nye persondataforordning? ... her er de gode råd om, hvordan du bedst griber det an
Den nye persondataforordning, der træder i kraft 25. maj 2018, har ganske stor indflydelse på den måde, som mange virksomheder driver forretning på. Hvordan håndterer og beskytter virksomheden kundernes personlige data, så alle kunders valg bliver respekteret og beskyttet? Den nye forordning gælder uanset hvor virksomheden sender data til, uanset hvor data lagres, og uanset hvordan data håndteres. Læs dette whitepaper og få hjælp til at forberede virksomheden på den nye persondataforordning (GDPR). Få også et overblik over persondataforordningen og alle de nødvendige svar til at komme igang med processen.