TDC-formand: Det vil være dårligt for Danmark at splitte TDC op

Det er et minefelt at splitte TDC op i to selskaber, som der bliver lagt op til i et opkøbstilbud fra en række danske pensionskasser, lyder det fra TDC's bestyrelsesformand.

Det vil være dårligt for TDC, og det vil dårligt for Danmark, hvis den danske telegigant bliver splittet op i to selskaber.

Det siger TDC's bestyrelsesformand Pierre Danon til Berlingske Business, som en reaktion på det opkøbstilbud fra et konsortium bestående af pensionskasserne ATP, PFA og PKA samt investeringsbanken Macquarie som TDC's bestyrelse netop har afvist.

"Det er et minefelt og vil være en meget dårlig idé for Danmark. At splitte TDC op vil tage mindst to år og være umådeligt komplekst og dyrt, og i den proces vil alt gå i stå, og TDC vil ikke kunne rekruttere digitale talenter. Jeg var med, da British Telecom gjorde det, så jeg har set det," siger Pierre Danon til Berlingske Business. 

Læs også: Her er pensionskassernes plan med at købe TDC: Står klar til at investere massivt i mobil- og bredbånd

Det er konsortiets plan at dele TDC op i to selskaber samt investere massivt i fiber-bredbånd.

"Konsortiet har udarbejdet detaljerede planer for TDC. Det er konsortiets intention, at den langsigtede strategi for TDC vil tilskynde og understøtte innovation i den danske telesektor, forbedre kundeservice, TDC´s produkttilbud og øge konkurrencen," skriver konsortiet i en pressmeddelelse, der blev udsendt i sidste uge.

Læs også: 
Utilfredse TDC-aktionærer presser bestyrelsesformand: “Drop opkøbet af MTG og sælg TDC i stedet”



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Daxiomatic ApS
Salg, udvikling, implementering og servicering af software til ERP

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
EU persondataforordningen: Få styr på de kritiske aftaler og undgå kostbare fejl

Aftalerne mellem din virksomhed og eksterne databehandlerne er ikke blot essentielle for en succesfuld implementering af Persondataforordningen – men styrer også ansvar og aftaler mellem dig og dine partnere. På denne halvdagskonference får du styr på de vigtigste principper og aftaletyper, så du styrer uden om faldgruberne.

24. maj 2018 | Læs mere


Digitale og mobile medarbejdere: De bedste værktøjer og løsninger til at gentænke din forretning

Hør om udfordringerne med sikkerheden i de mobile løsninger og hvordan du håndterer dem - og lær mere om hvordan interne business apps kan skabe mere effektive arbejdsgange i din virksomhed.

29. maj 2018 | Læs mere


Nyt trusselsbillede kræver dyb indsigt i sikkerhedsprodukter

På Kaspersky Open Day får du praktisk viden om, hvordan du som Kaspersky-partner sikrer dine kunders Office 365-mail, beskytter dem mod ransomware – og optimerer indtjening og vækst ved at betjene flere og større kunder på én gang.

30. maj 2018 | Læs mere






Premium
Computerfans' paradis kæmper for livet: Nye nørder har indtaget Tokyos elektriske kvarter
Reportage: Tag med til Akihabara, der har været kendt som Tokyos elektriske bydel. Kvarterets gamle omdømme er under pres. De gamle boder med komponenter til selvbyggerne er kommet kraftigt i undertal, mens de nye nørder er rykket ind.
CIO
Allersidste opdatering på vej: Om en uge er det slut med stor-version af Windows 10 - skynd dig at opdatere
Om en uge er det slut for altid med den første store udgave af Windows 10, som Microsoft efter 29 måneder ikke længere vil supportere.
Job & Karriere
Vil strejkende it-folk kunne lægge hele Statens It ned? "Det har vi ingen kommentarer til," lyder den kryptiske melding fra Statens It
50 it-medarbejdere hos Statens It truer med at nedlægge arbejdet i sympatistrejke. Vil det betyde, at Statens It går ned?
Statens It nægter at svare.
White paper
11 skridt, der sikrer dig det bedste udbytte af dit CRM-projekt
Dette whitepaper identificerer 11 skridt, som enhver organisation bør gennemgå i forbindelse med CRM-implementering.