Foto: Steffen Villadsen

Sticks'n'Sushis usynlige optimering henter 10 procent ekstra på bundlinjen: "Det er mere end rigeligt til både at betale systemet og give et afkast"

Fra Computerworlds arkiv: Med en cloudbaseret regnemaskine optimerer Sticks'n'Sushi sin take away-forretning. Snart begynder kæden også at regne på råvarerne, og så er der udsigt til 10 procent mere på bundlinjen.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Gode råd til, hvordan digital optimering kan hjælpe din virksomhed
  • En konkret guide til, hvordan du kommer i gang med projektet
  • Fortællingen om, hvordan Sticks N' Sushi har udsigt til at spare et anseeligt beløb hvert år ved hjælp af deres digitale satsning.
1.093
5:30 min
Denne artikel stammer fra Computerworlds arkiv. Den blev første gang bragt 26. februar 2018.

Unge og oplagte medarbejdere zigzagger mellem bordene på Sticks'n'Sushis restaurant i centrum af Lyngby. Ved bordene er der overraskende mange mennesker, der har taget plads for at indtage deres frokost.

Fra køkkenet kommer der kodesprogsligende råb fra de ansatte som signal til, at der kan bæres risruller og flammegrillede spyd ud til bordene.

På mange måder en helt almindelig restaurant, men i rummet svæver en usynlig digital regnemaskine, der holder øje med, hvor mange gæster, der er i restauranten, hvor mange folk der er på arbejde, og hvordan det i øvrigt har været på dage som den her tidligere.

Den skybaserede regnemaskine hjælper Sticks'n'Sushi med at optimere takeaway-forretningen, der står for mellem 35 og 40 procent af kædens omsætning, og det er godt for forretningen, forklarer kædens digitale direktør, Martin Garbrecht Damm.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

1 Premium-indhold

Microsoft har snedig plan for at lokke stædige brugere væk fra Skype for Business: "Når vi vil flytte kunderne, er der som regel to muligheder: Enten er det pisk eller også er det gulerødder"

0 Premium-indhold

Interessen for kunstig intelligens er eksploderet: Her er næste års vitale øvelser, hvis du skal have succes med teknologien

0 Premium-indhold

Datatilsynet advarer: Denne simple mail-funktion er skyld i hver sjette danske GDPR-brud

0 Premium-indhold

Kendt dansk dataekspert får nyt job: Skal transformere den digitale forvaltning og forske i machine learning

0 Premium-indhold

Den store SKI 02.19-aftale bliver klar lige efter nytår trods manglende afklaring af regler for udflytning af data


Premium
Microsoft har snedig plan for at lokke stædige brugere væk fra Skype for Business: "Når vi vil flytte kunderne, er der som regel to muligheder: Enten er det pisk eller også er det gulerødder"
Kundernes migration væk fra Skype for Business og hen mod Microsoft Teams skal ikke foregå med en ladt revolver i ryggen. Derfor arbejder Microsoft efter en plan, der mere eller mindre lægger Skype for Business i koma.
Computerworld
Gratis wifi på vej i 15 danske byer: Disse danske byer bliver del af europæisk wifi-initiativ
Femten danske byer er blevet udvalgt til at deltage i et EU-initiativ, der betyder, at borger og turister i byerne i løbet af de kommende år vil få adgang til gratis wifi.
CIO
Tag med på Computerworlds store lederkonference og mød de danske top-CIO'er, som bygger de nye it-afdelinger
Anvendelsen af digital teknologi og organiseringen af it-afdelinger er under radikal transformation. På konferencen Digitaliseringsledelse 2.0 kan du møde de CIO'er fra Bankdata, Adform og Rockwool, som står i spidsen for teknologi-adoptionen.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.