Artikel top billede

Sådan rekrutterer succes-virksomheden Umbraco: "Nogle går endda ned i løn for at starte hos os"

Et omfattende onboarding-program skal sikre, at Umbracos nye medarbejdere køber ind på virksomhedens værdier fra dag ét, mens selskabet vækster massivt. "Lønmæssigt er vi med, men vi er ikke og bliver aldrig lønførende. Nogle går endda ned i løn for at starte hos os," lyder det fra stifter Niels Hartvig.

Premium Kun for abonnenter
I løbet af 2017 har den fynske CMS-virksomhed Umbraco fordoblet antallet af ansatte.

Virksomheden råder i dag over mere end 40 medarbejdere med forskellige nationaliteter, og siden årsskiftet har Umbraco ansat mere end én ny medarbejder om måneden i gennemsnit.

Inden udgangen af 2018 vil det fynske selskab råde over mindst 50 ansatte, ifølge selskabets stifter, Niels Hartvig, der har givet sig selv den usædvanlige titel chief unicorn.

Det stiller store krav til rekrutteringsprocessen, når det er hjerteblod for Niels Hartvig, at Umbraco er tro imod sin kultur og ikke går på kompromis med selskabets open source-rødder.

Derfor oprettede Umbraco i starten af 2017 et omfattende onboarding-program for at sikre, at de nye medarbejdere med det samme køber ind på virksomhedens strategi og værdier.