Mægtige AWS buldrer ind i Danmark: Cloud-krigen er på trapperne - det kommer den til at betyde for dig

ComputerViews: Amazon Web Services har åbnet sit første danske kontor, og dermed er det første skud blevet løsnet i den stor-krig, der nu skal udkæmpes på det danske cloud-marked. Hvem bliver vinderen?

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Se hvilke danske kunder AWS vil have fat i
  • Indsigt i Amazons strategi på andre markeder
  • Baggrunden for den kommende krig på det danske cloud-marked
  • Læs hvilke parametre, der kommer til at afgøre krigen
  • Indblik i hvorfor de danske kunder skal glæde sig
1.317
6:45 min
Torsdag blev det officielt, at verdens største udbyder af cloud-løsninger, Amazon Web Services (AWS), nu også rykker fysisk ind i Danmark.

Det kan du læse mere om her: Amazons kæmpe cloud-forretning åbner i Danmark: Her er selskabets planer med AWS i Danmark

Det sker med et kontor på toppen af Codanhuset i København, og selv om den amerikanske teknologigant ikke ønsker at sætte tal på de danske målsætninger er én ting sikkert:

Når AWS gør noget, er der altid store muskler bag satsningen. For AWS vil være den største spiller på alle markeder.

Beskeden til de andre udbydere på det danske cloud-marked er derfor klar: Hold på hat og briller for AWS' indtog betyder priskrig.

Den internationale cloud-gigant, der havde en omsætning

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Facebook er virksomheden der kan eje verden, hvis den kommer helskindet igennem sin identitetskrise

0 Premium-indhold

Markedet for AI eksploderer: Så mange milliader bliver der brugt på løsninger baseret på kunstig intelligens

0 Premium-indhold

Globalconnect skifter navn efter fusion: Skal have ny identitet til nytår

0 Premium-indhold

Se listen: Her er Danmarks bedste konsulentvirksomheder - medarbejderne skal have det sjovt hos vinderen

0 Premium-indhold

EU arbejder (måske) på ny telemyndighed: Bliver en gamechanger for udrulningen af 5G


Premium
Facebook er virksomheden der kan eje verden, hvis den kommer helskindet igennem sin identitetskrise
Selvom Facebooks aktie er blevet sendt til tælling over sommeren, har den gode odds i fremtiden. Selvskabet har nemlig en unik evne til at navigere igennem kriser.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.