Der bliver kæmpe-mangel på SAP-specialister i de kommende år: "Det er et system-problem, som ikke bare løser sig selv. Det er et opråb"

I løbet af de kommende 10 år vil en stor gruppe SAP-specialister forlade deres job. Det vil give problemer mange steder, for ikke mange står på spring for at komme ind - samtidig med, at efterspørgslen efter de tunge SAP-folk er på sit højeste i flere år. Der er dog en løsning. Men du skal i gang nu.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Hvor mange SAP-folk er der på det danske marked
  • Hvor mange SAP-folk forlader markedet
  • Hvad er gennemsnitsalderen hos danske SAP-folk
1.100
5:30 min
I løbet af de kommende 10 år vil omkring mere end hver sjette af de nuværende SAP-specialister forsvinde fra det danske arbejdsmarked.

Det kan give store problemer for virksomheder landet over, fordi tilgangen af nye SAP-kompetencer halter langt efter afgangen.

Problemerne vil opstå, fordi en stor gruppe

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Margrethe Vestager ramte ikke Google der, hvor det for alvor gør ondt. Men hun kan nå det endnu

0 Premium-indhold

CIO Michael Moesgaards store it-plan skal sikre DSB besparelser for to milliarder kroner om året: "Vi er nødt til at få bulldozet de gamle systemer og få konsolideret vores ting"

0 Premium-indhold

Professor om Netcompanys problemramte boligsstøttesystem: "Det er normalt med 1.000 fejl"

0 Premium-indhold

Sticks'n'Sushis usynlige optimering henter 10 procent ekstra på bundlinjen: "Det er mere end rigeligt til både at betale systemet og give et afkast"

0 Premium-indhold

Sådan vil Udbetaling Danmark løse problemerne med nyt boligstøttesystem fra Netcompany: Se planen her


Premium
Margrethe Vestager ramte ikke Google der, hvor det for alvor gør ondt. Men hun kan nå det endnu
ComputerViews: Googles aktionærer havde blot et skuldertræk til overs for EU's rekordstore bøde på 32 milliarder kroner. Her er en række bud på, hvad EU kan gøre, hvis Google og andre tech-giganter skal rammes, hvor det for alvor gør ondt.
Computerworld
Google svarer igen på Vestagers rekordbøde: Truer med at tage betaling for Android
Google kan begynde at tage penge for Android, der indtil nu har været gratis. Den trussel kommer fra Google i kølvandet på selskabets 32 milliarder-store bøde fra EU.
CIO
Henrik Jeberg om at arbejde i Silicon Valley: "Er du dygtig nok får du tilbud der får en til at falde ned af stolen."
Henrik Jeberg bor i San Francisco og er direktør i Hampleton Partners, der rådgiver om opkøb med særligt fokus på teknologi. Hør ham fortælle om forskellen på Danmark og Silicon Valley - og om nogle af de vilde forhold der hersker i verdens ubestridte tech-hovedstad.
Job & Karriere
KMD opsagde tryghedsaftaler med medarbejderne få måneder før 300 medarbejdere blev outsourcet til IBM
KMD har i løbet af foråret opsagt to såkaldte tryghedsaftaler med en del af selskabets medarbejdere. Når aftalerne stopper ved udgangen af 2018, er de pågældende medarbejdere ikke længere berettiget til særlig godtgørelse. Det kan få konsekvenser, hvis IBM som forventet skærer i antallet af de 300 KMD-medarbejdere, som selskabet overtager.
White paper
Du slipper ikke … digitaliseringen rammer også dig og din virksomhed. Men gå ikke i panik, for de fundamentale færdigheder er (næsten) de samme som altid
Hvordan slipper industrivirksomheder i alle størrelser igennem det minefelt af markedskræfter, stadig mere krævende digitale kunder, konkurrencepres og digitale forventninger? Nøglen er at begynde med det fundamentale. Mennesker, smidige processer, digitalt lederskab og tilfredse kunder. Læs dette whitepaper fra Columbus med bidrag fra eksperter og få indsigt i relevant benchmarking. 24 sider på engelsk.