Kasper Hulthin, medstifter af Peakon, flytter selv til New York for at åbne Peakons nye kontor.

Peakon-stifter går all-in og flytter til New York: ”Der er ingen grund til at tage foden af speederen”

Det danske it-selskab Peakon vil overtage verdensherredømmet. Næste stop er et kontor i New York, der åbner til sommer. "Vi forventer, at USA skal være det største marked for Peakon inden for to til tre år. Hvis USA ultimativt set skal være en succes, skal det være vores største marked," lyder målsætningen. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Peakons målsætninger på det amerikanske marked
  • Forklaringen på hvorfor Peakons forretningsmodel er oplagt til global skalering
  • Indsigt i virksomhedens vækststrategi
1.033
5:15 min
Peakon har et erklæret mål om at erobre hele verden og blive global markedsleder inden for måling af medarbejderengagement.

Det næste led i den plan er, at selskabet til sommer åbner et kontor med op imod 20 ansatte i New York.

Læs også: Dansk it-start up forventer omsætning på mere end 100 millioner kroner i 2018: "Vi får sindssygt mange henvendelser - hvis vi havde solgt CRM-systemer for 15 år siden, ville det være den samme tendens"


For at sikre, at virksomhedens fysiske indtræden på det amerikanske marked kommer til at gå så smertefrit som muligt, har den danske medstifter Kasper Hulthin valgt selv at flytte til New York.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Computerfans' paradis kæmper for livet: Nye nørder har indtaget Tokyos elektriske kvarter

0 Premium-indhold

Derfor sidder Microsoft tungt på det danske cloud-marked: Banker de andre leverandører med længder

0 Premium-indhold

Bankdata har ansat 59 specialister på et år: Det har været relativt nemt

0 Premium-indhold

CIO Kristian Hjort-Madsen har spredt PFA's it ud i alle mulige retninger for at få mere kog i gryden: "Jeg tror simpelthen ikke på, at vi it-folk tænker visionært nok"

0 Premium-indhold

Dansk Fujitsu-chef er på sin første tur til Japan: "Man skal være lidt opmærksom, inden man begynder at blive for morsom"


Premium
Computerfans' paradis kæmper for livet: Nye nørder har indtaget Tokyos elektriske kvarter
Reportage: Tag med til Akihabara, der har været kendt som Tokyos elektriske bydel. Kvarterets gamle omdømme er under pres. De gamle boder med komponenter til selvbyggerne er kommet kraftigt i undertal, mens de nye nørder er rykket ind.
Computerworld
SSD står overfor et stort teknologisk spring: Nu kommer næste generation - og den er stærkt forbedret
SSD-diske står overfor et af de store teknologiske spring med udviklingen af næste generations teknologi.
CIO
Allersidste opdatering på vej: Om en uge er det slut med stor-version af Windows 10 - skynd dig at opdatere
Om en uge er det slut for altid med den første store udgave af Windows 10, som Microsoft efter 29 måneder ikke længere vil supportere.
Job & Karriere
Vil strejkende it-folk kunne lægge hele Statens It ned? "Det har vi ingen kommentarer til," lyder den kryptiske melding fra Statens It
50 it-medarbejdere hos Statens It truer med at nedlægge arbejdet i sympatistrejke. Vil det betyde, at Statens It går ned?
Statens It nægter at svare.
White paper
Hvilken slags CRM understøtter bedst din forretning?
Hvordan vælger jeg det rigtige CRM-system? Hvad skal jeg prioritere? Denne guide giver dig et solidt grundlag for at vælge det CRM-system, der understøtter netop din virksomhed og jeres processer bedst – og som støtter op om arbejdet med bl.a. salg, marketing og service gennem den samlede kunderejse. Du får også konkrete og brugbare tips til, hvordan du øger sandsynligheden for, at CRM bliver en naturlig og selvfølgelig del af dine medarbejderes dagligdag. Hvilket jo er grundlaget for, at det samlede CRM-projekt bliver til en succes.