Kasper Hulthin, medstifter af Peakon, flytter selv til New York for at åbne Peakons nye kontor.

Peakon-stifter går all-in og flytter til New York: ”Der er ingen grund til at tage foden af speederen”

Det danske it-selskab Peakon vil overtage verdensherredømmet. Næste stop er et kontor i New York, der åbner til sommer. "Vi forventer, at USA skal være det største marked for Peakon inden for to til tre år. Hvis USA ultimativt set skal være en succes, skal det være vores største marked," lyder målsætningen. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Peakons målsætninger på det amerikanske marked
  • Forklaringen på hvorfor Peakons forretningsmodel er oplagt til global skalering
  • Indsigt i virksomhedens vækststrategi
1.033
5:15 min
Peakon har et erklæret mål om at erobre hele verden og blive global markedsleder inden for måling af medarbejderengagement.

Det næste led i den plan er, at selskabet til sommer åbner et kontor med op imod 20 ansatte i New York.

Læs også: Dansk it-start up forventer omsætning på mere end 100 millioner kroner i 2018: "Vi får sindssygt mange henvendelser - hvis vi havde solgt CRM-systemer for 15 år siden, ville det være den samme tendens"


For at sikre, at virksomhedens fysiske indtræden på det amerikanske marked kommer til at gå så smertefrit som muligt, har den danske medstifter Kasper Hulthin valgt selv at flytte til New York.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"

0 Premium-indhold

KMD opsiger aftale om stort it-system med Lyngby-Taarbæk kommune tre måneder før tid: Skal have nyt it-system klar til nytår

0 Premium-indhold

Alle vil være agile men kun få har succes: Sådan begynder du omstillingen

0 Premium-indhold

KMD tippede Tech Mahindra om opsigelse af tryghedsaftaler

0 Premium-indhold

Tech Mahindra opsagde tryghedsaftaler for kommende IBM-ansatte syv uger efter KMD: Fra nytår forsvinder 10 måneders fratrædelsesperiode


Premium
Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"
Interview: Kampen om at levere det nye fagsystem til Lyngby Taarbæk Kommunes jobcenter står mellem Schultz og KMD, efter KMD har opsagt den nuværende kontrakt tre måneder før tid. Læs her hvordan Lyngby Taarbæk Kommune beslutter sig for, hvilket af de to nye systemer kommunen skal bruge fra årsskiftet.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
It-fagforbund rasler med sablerne over for IBM: Kræver overenskomst til 300 fyringstruede KMD-medarbejdere
It-fagforbundene Prosa og HK kræver nu, at de 300 fyringstruede KMD-medarbejdere, der den 1. oktober bliver virksomhedsoverdraget til IBM, bliver sikret med en overenskomst. Hvis kravene ikke bliver efterkommet, kan det ende med en faglig tvist, lyder det fra Prosa.
White paper
Du slipper ikke … digitaliseringen rammer også dig og din virksomhed. Men gå ikke i panik, for de fundamentale færdigheder er (næsten) de samme som altid
Hvordan slipper industrivirksomheder i alle størrelser igennem det minefelt af markedskræfter, stadig mere krævende digitale kunder, konkurrencepres og digitale forventninger? Nøglen er at begynde med det fundamentale. Mennesker, smidige processer, digitalt lederskab og tilfredse kunder. Læs dette whitepaper fra Columbus med bidrag fra eksperter og få indsigt i relevant benchmarking. 24 sider på engelsk.