Nu får vi endelig svaret: Så stor produktivitetsgevinst kan du få ud af investeringer i big data-værktøjer

Ny forskning kaster for første gang lys over, hvor meget produktivitetsgevinst man kan forvente ved at investere i big data- og business analytics-løsninger. Den nye undersøgelse viser også, at særligt nogle typer af virksomheder kan se frem til den allerstørste gevinst.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Så meget produktivitetsgevinst kan du forvente ved investeringer i big data- og analytics-værktøjer
  • Disse typer virksomheder får mest ud af deres investeringer
  • Derfor er big data og analytics essentielt at investere i
1.653
8:30 min
Virksomheder kaster enorme summer ind i investeringer i big data og analytics-værktøjer, som på toppen af de voksende mængder data forhåbentligt kan lede til øget produktivitet, innovation og værdi for forretningen.

De specifikke investeringer bliver ofte kastet afsted på baggrund af en god mavefornemmelse, erfaring og efterfølgende analyser.

Men ind til videre har der manglet konkret evidens for den egentlige forretningsmæssige værdi af big data og analytics.

Men ny forskning på området ændrer nu på det forhold ved at kaste lys over de produktivitetsgevinster, forskellige typer af virksomheder opnår ved at investere i big data- og business analytics-realtidsløsninger, og dermed også den procentmæssige vækst andre kan forvente.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Dansk universitet lukker it-uddannelse efter krav om færre udenlandske studerende: “Det er i høj grad et tilbageskridt”

0 Premium-indhold

Dansk gymnasie med overraskende ny linje - nu kan du blive student med speciale i Apple

0 Premium-indhold

Virkeligheden kalder på en ny generation af offentlig it-udvikling - med fokus på brugerne og ikke nulfejlskultur og kravspecifikationer

0 Premium-indhold

Sådan får dansk hacker adgang til virksomheders netværk: “Jeg bruger stort set ikke nogen automatiserede værktøjer, men bevæger mig stille og roligt ind i systemlandskabet"

0 Premium-indhold

IBM kommer med kortfattet kommentar: "Vi påtænker at nedlægge cirka 90 stillinger"


Premium
Dansk universitet lukker it-uddannelse efter krav om færre udenlandske studerende: “Det er i høj grad et tilbageskridt”
Aalborg Universitet har meddelt at man lukker i alt syv uddannelser, herunder en it-uddannelse hvor undervisningen idag foregår på engelsk. “Det er i høj grad et tilbageskridt,” lyder det fra IT-Branchen til Computerworld.
Computerworld
Yousee varsler prisstigninger på op til 36 procent - skal være med til at finansiere fiber-udrulning
Yousee varsler prisstigninger på både tv-pakker og bredbånd. Pengene skal blandt andet være med til finansiere fiber-investeringer.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.