BREAKING:Prosa varsler konflikt mod IBM - første konfliktvarsel er netop sendt til tech-giganten

Atea indgår forlig med Bagmandspolitiet i ny bestikkelsessag: Betaler tre millioner kroner i bøde

Atea indgår forlig med Bagmandspolitiet og betaler tre millioner kroner i bøde for sin rolle i den række af nye bestikkelsessager, der er under opsejling.

Efter dommen i hovedkomplekset i den store bestikkelsessag for to uger siden, indgår Atea nu forlig med Bagmandspolitiet for sin rolle i den nye sag, der er under opsejling.

Det meddeler Atea i en netop udsendt fondsbørsmeddelelse.

Efter dommene for to uger siden i Retten i Glostrup meddelte Bagmandspolitiet, at en ny sag blev åbnet - denne gang mod syv tidligere Atea-medarbejdere, som er tiltalt for at have bestukket en række offentlige indkøbsansvarlige, hvoraf en del er blevet dømt i fjor.

Det kan du læse mere om her: Atea-direktør bekræfter: Ny tiltale mod Atea i bestikkelsessag

Atea vedkender sig sit ansvar, meddeler selskabet, og betaler bøden på tre millioner kroner.

Ifølge selskabet garanterer Bagmandspolitiet, at der efter forliget ikke vil blive rejst yderligere tiltalte mod Atea.

Selskabet har ligeledes vedkendt sig sit ansvar i hovedkomplekset i sagen, hvor selskabet for to uger siden blev idømt en bøde på 10 millioner kroner, som det har accepteret.

Læs også: Her er dommene i Atea-bestikkelsessagen: Millionbøde til Atea og fængselsstraffe til de tiltalte

Atea har mange gange over de seneste måneder bedyret, at selskabet har gennemført en omfattende såkaldt ‘self-cleaning,’ der skal sikre, at det ikke bliver indblandet i lignende sager igen.

Det kan du læse mere om her: Her er Ateas redegørelse til SKI efter bestikkelsesdom: Undskylder og beklager dybt - se hele redegørelsen her

Dette budskab gentages også i fondsbørsmeddelelsen.

“Atea er et helt andet selskab i dag end det var i den periode, der nu efterforskes. Vi accepterer bøden fra SØIK (Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet, red] og ser frem til at lægge alle tiltaler bag os,” lyder det fra topchef Steinar Sønsterby.

Atea meddeler endvidere, at selskabet ‘har nul-tolerance overfor korruption og sigter efter at være førende i branchen, når det gælder social responsibility.’

Du finder hele fondsbørsmeddelelsen fra Atea her.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: Drift og dagligdag - effektive it-værktøjer

Du har nu (forhåbentligt) styr på virksomhedens dataflow i forhold til GDPR. På dette seminar bliver du præsenteret for en række af de mest effektive it-værktøjer til håndtering af persondata, så I lever op til GDPR: Inklusive varsling, samtykke, lagring, overblik, dokumentation og sletning.

21. februar 2019 | Læs mere


Få styr på det rigtige setup: Skal du vælge on prem eller cloud? Eller en kombination?

Mange virksomheder har i årevis opbevaret og håndteret deres data i egne datacentre, men med cloud computing er tingene for alvor i opbrud. På dette event bliver du klogere på de muligheder, som du har for at designe en hybrid cloud-infrastruktur, der kombinerer on-premise og forskellige cloud-former på bedst mulig måde for netop din forretning.

26. februar 2019 | Læs mere


Predictive business analytics - Brug AI og Machine learning til at forstå og forudsige dine kunders adfærd

Machine Learning og kunstig intelligens er ikke længere bare hype. Det er et værktøj, der for eksempel kan hjælpe dig med at give dine kunder individualiserede og relevante tilbud – og dermed øge både salg og kundetilfredshed. Data om dine kunder og deres adfærd er en uundværlig ressource i salgsarbejdet. Uden indsigt og kendskab til kunderne, er det en hovedløs jagt at skabe mersalg og styrke kundeloyaliteten. Machine Learning hjælper dig og dit salgspersonale med at bruge alle disse data og med meget stor sikkerhed at forudsige kundens næste køb.

27. februar 2019 | Læs mere





mest debaterede artikler

Premium
Prosa varsler konflikt med IBM: Første konfliktvarsel er netop sendt afsted til tech-giganten
En strejke hos IBM rykker tættere på. It-fagforbundet Prosa har netop afsendt første konfliktvarsel for de medlemmer, der er ansat hos IBM i Odense.
Computerworld
SSD-priserne kollapser: De lynhurtige drev koster under det halve af, hvad de gjorde i 2018
Efter en periode med prisstigninger, falder priserne på de hurtige SSD-drev nu hastigt.
CIO
Tech fra Toppen: Det har CIO Mads Madsbjerg Hansen fra FLSmidth lært af flere års global it-konsolidering
Tech fra Toppen: Flere års arbejde har betydet en reduktion i antallet af it-systemer hos FLSmidth. Men processen har ikke været uden overraskelser. Hør hvad CIO Mads Madsbjerg Hansen har lært af den omfattende og globale proces.
Job & Karriere
Toke Kruse: Jeg spår, at humankapital i 2019 erstattes af it-kapital
I 2019 vil vi se en kæmpe udskiftning af ressourcer, hvorunder de menneskelige processer overtages af software, der gør os mennesker hurtigere og mere effektive. Betyder det store fyringsrunder? Måske.
White paper
Ny undersøgelse blandt detail- og produktionsvirksomheder
En ny stor rapport viser, at 100% af de virksomheder i undersøgelsen, som ikke bruger EDI i dag, mener, at det vil være en fordel for deres forretning, hvis de benyttede EDI. Undersøgelsen er foretaget af Vanson Bourne på vegne af TrueCommerce, som er baseret på besvarelser fra 300 detail- og produktionsvirksomheder. Virksomheder inden for især detail og produktion oplever i dag et marked og en supply chain, som er i konstant udvikling. Forbrugerne stiller stadig større krav til leveringstid, priser, produktudvalg, lagertilgængelighed, m.v., og der kommer hele tiden nye købskanaler til. Det kan være en udfordring for detail- og produktionsvirksomheder at holde sig på forkant med udviklingen, både når det drejer sig om at være til stede i de rette kanaler og - ikke mindst - den teknologi, som understøtter en mere effektiv supply chain. Hent hele rapporten helt gratis her.