Her er de vigtigste pointer i NNIT's nye halvårsregnskab: Frigører sig fra Novo Nordisk - og stort udbytte på vej

Interview: Manglende omsætning hos Novo Nordisk og stor fremgang i tre andre sektorer betyder, at NNIT gør sig mere uafhængig af Novo Nordisk. Her er de vigtigste punkter i selskabets nye regnskab. Interview med finansdirektør Carsten Krogsgaard Thomsen.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Få en gennemgang af NNIT's nøgletal for første halvdel af 2018
  • Se hvilke sektorer, der vækster massivt hos it-selskabet
  • Lær om baggrunden for hvorfor selskabets omsætning fra Novo Nordisk er faldet drastisk
  • Indsigt i hvilke kunder NNIT satser på fremover
  • Indblik i hvorfor aktionærerne får udbetalt udbytte
1.088
5:30 min
It-virksomheden NNIT, der i 1999 løsrev sig fra Novo Nordisk, bliver mere og mere uafhængig af medicinalgiganten.

Andelen af selskabets omsætning fra kunder, som ikke er relateret til Novo Nordisk, er i det første halve år af 2018 steget med fem procentpoint til 63 procent.

Den markante udvikling skal findes i en kombination af, at NNIT inden for en række sektorer har fået banket væksten i vejret samtidigt med, at det er gået den anden vej hos Novo Nordisk.

"Gennem det seneste års tid har vi vokset omsætningen af kunderne uden for Novo Nordisk samtidigt med, at Novo Nordisk er faldet. Det er en fortsættelse af den udvikling, vi har set i de seneste to år," siger Carsten Krogsgaard Thomsen, finansdirektør hos NNIT, til Computerworld, og fortsætter:

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Facebook er virksomheden der kan eje verden, hvis den kommer helskindet igennem sin identitetskrise

0 Premium-indhold

Markedet for AI eksploderer: Så mange milliader bliver der brugt på løsninger baseret på kunstig intelligens

0 Premium-indhold

Globalconnect skifter navn efter fusion: Skal have ny identitet til nytår

0 Premium-indhold

Se listen: Her er Danmarks bedste konsulentvirksomheder - medarbejderne skal have det sjovt hos vinderen

0 Premium-indhold

EU arbejder (måske) på ny telemyndighed: Bliver en gamechanger for udrulningen af 5G


Premium
Facebook er virksomheden der kan eje verden, hvis den kommer helskindet igennem sin identitetskrise
Selvom Facebooks aktie er blevet sendt til tælling over sommeren, har den gode odds i fremtiden. Selvskabet har nemlig en unik evne til at navigere igennem kriser.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Sådan flytter du din Dynamics løsning i skyen
I dette Whitepaper fokuseres der på hvordan din virksomheds eksisterende Dynamics CRM on-premise løsning kan flyttes i skyen til en Microsoft Dynamics 365 online platform, og hvilke fordele og ulemper der er ved det i forhold til On-premise. Der er i dag bred enighed om, at en online løsning er langt mere omkostningseffektiv og lettere at drifte samtidig med, at den giver betydelig flere fordele i forhold til funktionalitet. Hent dit Whitepaper i dag, og bliv klogere på de næste skridt i processen.