It-chefer fejler på stribe i bestyrelseslokalet: "Hver gang du står foran bestyrelsen, er der risiko for, at du bliver fyret"

Gartner Symposium/ITxpo 2018: Langt flere it-chefer bliver kaldt i audiens, når bestyrelsen holder møde, men det kniber med rigtigt at brænde igennem. Her har du opskriften på, hvordan du brænder igennem hos bestyrelsen. Husk: Bestyrelser bekymrer sig primært om tre ting.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Et overblik de fejl, som CIO'er typisk begår, når de har foretræde for virksomhedens bestyrelse
  • En række simple værktøjer til, hvordan du skærper din præsentation
1.668
8:30 min
Vi kan måske allerede forestille os det. Bestyrelseslokalet. En svagt hengemt duft af pibetobak, mahognipaneler og en samling mænd, der ligner kyniske kloninger af Henning Jensen og Kaj Holger fra Krøniken, der sidder og klirre med kaffekopperne.

Den scene skal flere og flere CIO'er træde ind på, og det skal de oftere og oftere.

Analysehuset Gartner mener således, at hvor CIO'en for en fem-seks år siden måske skulle en tur forbi bestyrelsesmødet en enkelt gang om året, er det nu nærmere en gang i kvartalet for de flestes vedkommende.

“For få år siden var bestyrelserne for det meste fløjtende ligeglade med it, men vi kan se, at bestyrelserne i højere og højere grad er begyndt at interessere sig for området. Det skyldes blandt sikkerhedsbrud og hacking, men også de forretningsmuligheder, der ligger i

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Kritisk infrastruktur er plaget af usikre systemer: “De er afgjort ikke sikre og vil ikke være det de næste mange år.”

0 Premium-indhold

RPA-investeringer i voldsom vækst: "RPA og robotter er lige nu det rene cowboyland"

0 Premium-indhold

Kendt dansk trafik-app nægter at fjerne undersøgelse trods trussel om fogedforbud: "Den her undersøgelse bliver liggende, indtil der kommer en ny"

0 Premium-indhold

Dansk trafik-app sender advokater efter konkurrent, der beskyldes for dobbeltmoral: "Bekrigelse og ballade er bestemt ikke morsomt, men det er desværre nødvendigt"

0 Premium-indhold

Claus Larsen skal som ny landechef skubbe anonyme Atos frem i lyset i Danmark: "Jeg har været i militæret i en del år, så jeg har brug for en plan. Derfor eksekverer vi fra 1. januar på en ny plan"


Premium
Kritisk infrastruktur er plaget af usikre systemer: “De er afgjort ikke sikre og vil ikke være det de næste mange år.”
De danske og udenlandske industrielle systemer er langt fra sikre nok til at kunne modstå et målrettet angreb, vurderer sikkerhedsfirmaet Fireeye.
Computerworld
Yousee varsler prisstigninger på op til 36 procent - skal være med til at finansiere fiber-udrulning
Yousee varsler prisstigninger på både tv-pakker og bredbånd. Pengene skal blandt andet være med til finansiere fiber-investeringer.
CIO
Tag med på Computerworlds store lederkonference og mød de danske top-CIO'er, som bygger de nye it-afdelinger
Anvendelsen af digital teknologi og organiseringen af it-afdelinger er under radikal transformation. På konferencen Digitaliseringsledelse 2.0 kan du møde de CIO'er fra Bankdata, Adform og Rockwoll, som står i spidsen for teknologi-adoptionen.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Kundeservice som et konkurrencevåben
Kundeservice har i mange år været ensbetydende med lange telefonkøer, men i dag er situationen heldigvis helt anderledes. Virksomheder bruger det som et vigtigt konkurrenceparameter, og kunderne forventer ligeledes at få den rigtige hjælp, ellers går de til en anden virksomhed. I dette whitepaper gennemgår vi fem simple trin, der kan give jer vigtige konkurrencefordele.