Her er seks gode løsninger til help desk fra open source-miljøet

Open source buldrer frem, og der er en lang række muligheder, når det kommer til at understøtte en central funktion som virksomhedens kundeservice. Her er et kig på nogle af de bedste, der er kommet fra open source-miljøet.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Derfor kan det være en god idé at overveje open source-alternativer
  • Udfordringerne med open source
  • Seks af de bedste help desk-løsninger fra open source-miljøet
1.156
6 min
Når it-chefen i dag skal tage beslutninger om ny it-understøttelse af forretningen, er det ikke kun proprietære systemer fra software-kæmper som Microsoft, SAP eller Oracle, men i stigende grad også open source-alternativer at vælge i mellem.

Open source buldrer frem i erhvervslivet, hvor de åbne systemer blandes på kryds og tværs med lukkede systemer i it-miljøerne.

Helpdesk-software, som man kender det fra den danske erhvervssucces Zendesk eller Salesforces Service Cloud, har også fået sine pendanter i open source.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Vil du ringes op?

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Microsoft klar med en række store opdateringer til Teams: Se dem demonstreret her

0 Premium-indhold

Hydros danske afdeling helt stille efter globalt hackerangreb: Denne besked møder de danske kunder

0 Premium-indhold

Bestikkelsessagen kostede Atea store millionbeløb og kunder i 2018 - men 2019 skal være comeback-året: "Nu har vi afsonet vores straf"

0 Premium-indhold

"Huawei vil ikke have, at man begår en fejl. Det er helt ekstremt rigidt. Jeg har faktisk aldrig oplevet noget lignende. Så nej, jeg er slet ikke urolig for, at Huawei skulle spionere"

0 Premium-indhold

Ny udbudslov kan kun løse en lille del af problemet for it-branchen: "Tilgangen i det offentlige er ofte stadig meget lukket"


Premium
Microsoft klar med en række store opdateringer til Teams: Se dem demonstreret her
Senere på året kan du se frem til at par nye funktioner i Teams. Microsoft er klar til at give dig større kontrol over samarbejdet på tværs af din organisation, men har også en overhaling klar til video-chat og det klassiske whiteboard. Få overblikket her.
Computerworld
Google slipper første version af Android 10 løs: Her er de vigtigste nyheder
Tiende version af styresystemet Android er ude i sin første betaversion: Her er de nye funktioner, som systemsoftwaren vil byde på.
CIO
Tech fra Toppen: Det har CIO Mads Madsbjerg Hansen fra FLSmidth lært af flere års global it-konsolidering
Tech fra Toppen: Flere års arbejde har betydet en reduktion i antallet af it-systemer hos FLSmidth. Men processen har ikke været uden overraskelser. Hør hvad CIO Mads Madsbjerg Hansen har lært af den omfattende og globale proces.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Markedsanalyse: Sådan forbedrer EDI din samhandel
I en markedsundersøgelse fra august 2018 blev 300 retailers og producenter spurgt til, hvordan EDI og supply chain-teknologi hjælper dem med at forbedre deres samhandel. Det er ikke nogen hemmelighed, at konkurrenceforholdene er blevet skærpet i det seneste årti, og specielt priserne er udsat for øget pres. Dette betyder, at virksomheder hele tiden skal arbejde for at implementere mere effektive handelsprocesser. Heldigvis er der stadig forretningsområder, som er nemme at strømline ved hjælp af intelligente outsourcede løsninger. Ét af disse er den elektroniske udveksling af ordrer og fakturaer (EDI). I dette whitepaper kigger vi nærmere på de fem vigtigste områder, hvor EDI ifølge de 300 respondenter spiller en stor rolle i at forbedre virksomhedernes samhandel.