Bilka, Føtex og Wupti.com ramt af nedbrud: Kunder modtager ikke ordrebekræftelser

Salling Group har i omkring et døgns tid været ramt af et større servernedbrud, hvilket resulterer i, at Bilka-, Føtex- og Wupti.com-kunder ikke modtager en ordrebekræftelse, når de bestiller online. Nedbruddet skyldes en opdateringsfejl.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Indblik i serverfejlen hos Salling Group
  • Se hvem der er ramt
  • Læs hvorfor nogle kunder ikke modtager sin ordrebekræftelse
  • Tjek Salling Groups svar
  • Læs hvilke spørgsmål koncernen ikke ønsker at besvare
433
2:15 min
Opdateret 16.30: Salling Group oplyser, at systemerne igen er oppe at køre normalt fra omkring klokken 14 onsdag eftermiddag.

Internetbutikken Wupti.com samt supermarkedskæderne Bilkas og Føtex' webshops for hvidevarer har i omkring et døgn tids været ramt af et nedbrud.

Online-butikkerne modtager alle ordre, men nedbruddet betyder, at en del af kunderne ikke modtager ordrebekræftelserne på deres køb og dermed ikke ved, om transkationen er gået igennem.

Hvor længe nedbruddet nøjagtigt har stået på, ønsker Salling Group, der står bag alle tre hjemmesider, ikke at oplyse, men Computerworld har konstateret, at nedbruddet i hvert fald er sket før klokken 14.49 tirsdag.

Salling Group har ikke informeret sine kunder om nedbruddet.

Salling Group bekræfter nedbruddet, som skyldes en serverfejl efter en opdatering, over for Computerworld.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Vil du ringes op?

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

OnePlus 7 Pro til test: Nu er selskabet i stand til at banke mobilverdenens giganter

1 Premium-indhold

Rædselsuge for Huawei: Her er alle de internationale virksomheder, der boykotter selskabet

0 Premium-indhold

Aalborgensisk software-selskab vokser med over 1000 procent på bundlinjen

1 Premium-indhold

Her er millionregningen: Så meget koster GDPR de danske it-selskaber

0 Premium-indhold

Disse virksomheder drømmer de danske it-studerende om at arbejde for: Få overblikket her


Premium
OnePlus 7 Pro til test: Nu er selskabet i stand til at banke mobilverdenens giganter
Det kinesiske selskab OnePlus vil ind i det fine selskab af topproducenter med OnePlus 7 Pro. Missionen er lykkedes.
Computerworld
Google blokerer med omgående virkning for Huaweis brug af Android-licenser - se hvad det kommer til at betyde for dig
Google begrænser med omgående virkning kinesiske Huaweis brug af Android. Huawei vil ikke længere have adgang til tjenester fra Google.
CIO
CIO Jesper Riis fra DSV: Sådan arbejder jeg med governance så omkostninger og kompleksitet kan begrænses
Der er dømt stram governance hos Jesper Riis, CIO for verdens femtestørste transportvirksomhed. Men det er samtidig en betingelse for innovationen slår han fast. Hør mere om ledelse, performancekultur og vision hos globale DSV med de danske rødder.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
Spændende undersøgelse: Her ligger forretningsværdien i print-sikkerhed
En undersøgelse fra IDC viser, at der for virksomheder er en solid business case i at prioritere sikkerhed på print, og ethvert it-initiativ der kan nedbringe omkostninger, er attraktivt for ledere. I undersøgelsen har IDC lavet dybdegående interviews med 16 organisationer, som bruger en entreprise printerløsning, og disse interviews viser at der ligger stor forretningsværdi i denne løsning. Organisationerne blev bedt om at beskrive forskellen på ”før” og ”efter” og det viser sig, at de har opnået et mere sikkert print-miljø, samtidig med at der spares både penge og tid.