Antallet af GDPR-anmeldelser til Datatilsynet stiger fortsat: Se årsagen her

Interview: Antallet af anmeldelser for brud på GDPR har endnu ikke toppet. Sådan lyder det fra Datatilsynet, der oplever, at der stadig kommer flere anmeldelser ind om databrud her 10 måneder efter, at EU's persondataforordning trådte i kraft.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Datatilsynets vurdering af, hvorfor antallet af GDPR-anmeldelser fortsat stiger
  • Indblik i om stigningen kommer til at fortsætte
653
3:30 min
Selvom EU's persondataforordning, GDPR, om få dage har været gældende i 10 måneder, så fortsætter det gennemsnitlige antal af anmeldelser på GDPR-brud med at stige.

“Det ser ud til, at der fortsat er en lille stigning i antallet af anmeldelser generelt set,” siger Allan Frank, it-sikkerhedsspecialist hos Datatilsynet, til Computerworld.

Den fortsatte stigning i anmeldelser om GDPR-brud er dog ikke nødvendigvis et udtryk for, at danske virksomheder og organisationer er blevet dårlige til at

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Vil du ringes op?

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

En skærmrevolution er på vej: Her er alt du bør vide om fremtidens mini-LED og micro-LED-skærme

0 Premium-indhold

Danske 3 Step IT kæmper for at blive kendt i jagten på at blive større: “Det er ikke så vigtigt for os, hvad vi tjener"

0 Premium-indhold

Fejl i kommende Windows 10-opdatering: Fungerer ikke med tilkoblede enheder

0 Premium-indhold

Hvem skal overvåges af Center for Cybersikkerhed? Her er forsvarsministerens svar til Folketinget

0 Premium-indhold

Indsigt: Elon Musk lover revolutionerende ny selvkørende Tesla - men er der rent faktisk en fuldt selvkørende bil på vej?


Premium
En skærmrevolution er på vej: Her er alt du bør vide om fremtidens mini-LED og micro-LED-skærme
En mindre skærmrevolution er nu under opsejling. Tre nye skærmteknologier kommer med hver deres løfte om vild kontrast, flottere farver og modulære egenskaber.
Computerworld
Overblik: Så meget betaler danske virksomheder i løn til it-medarbejderne - se listerne her
Overblik: Der er meget stor forskel på løn-niveauet for it-medarbejderne i de danske virksomheder. Få overblikket over, hvor lønnen er højest og lavest her.
CIO
The Digital Edge: Claus H. Andersen står i spidsen for at gøre dit indkøb nemmere i Salling Groups 1.500 butikker
Podcast: Salling Groups digitale chef, Claus H. Andersen, er på en digital mission: Det skal være nemmere at handle, nemmere at være kunde og nemmere være forbruger - i alle kædens 1.500 butikker. Hør hvordan den digitale chef arbejder.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
Dit netværk holder dig tilbage! Sådan gør du Virtual Cloud Network skarpere
I vor tids teknologi er kun én ting konstant: Udviklingen. Vi er midt i en digital disruption, som transformerer alle industrier, alle virksomheder og alle teams. Så hvad gør I? I dette white paper kigger vi nærmere på, hvad det kræver for at få en succesfuld digital transformation. Hvordan du kan tilpasse services på dage i stedet for måneder, fleksibiliteten i at kunne reagere på feedback og muligheder i realtid, og hurtigheden og forudsigelsen til at kunne levere en bedre og mere værdifuld kundeservice.