TopnyhedStrejke på vej i IBM Danmark: Fagforbund sender første strejkevarsel

Serviceplatformen ramt af nedbrud

Den fælles kommunale integrationsplatform, Serviceplatformen, er ramt af nedbrud. Det oplyser Kombit.

Opdateret: Serviceplatformen var nede fra klokken 10.10 til 10.45.

Serviceplatformen, der anvendes af alle landets kommuner, er ramt af nedbrud.

Det oplyser Kombit i en meddelelse.

"Serviceplatformen har været nede siden kl. 10.10. Systematic arbejder på at få Serviceplatformen i drift igen hurtigst muligt," står der i meddelelsen.

Systematic har leveret Serviceplatformen, der en del af den fælleskommunale infrastruktur, siden 2013.

Serviceplatformen er en integrationsplatform, der på ét sted samler de data, som kommunal it-systemer ofte anvender.

De services, der udstilles på Serviceplatformen, giver kommuner og it-leverandører en ensartet måde at få adgang til at anvende data til kommunale it-systemer, uden at der for hvert it-system skal forhandles og laves aftaler med den enkelte kildeleverandør.

Computerworld har bedt bedt Henrik Kirkeskov, presseansvarlig i Kombit, om yderligere informationer, om hvad der er sket, hvornår Serviceplatformen forventes at være oppe at køre, og om alle kommuner er ramt.

"Jeg har på nuværende ikke yderligere informationer," siger han til Computerworld.

Tilbage i drift
I en senere meddelelse fra Kombit lyder det nu, at Serviceplatformen efter 35 minutters nedbrud er tilbage i drift.

"Systematic har løst problemet og Serviceplatformen er nu i drift igen. Klokken 10.45 kunne Systematic give besked om, at problemet er løst, og at Serviceplatformen derfor er i drift igen," står der i meddelelsen.

Systematic får ikke lov til at beholde Serviceplatformen meget længere.

IBM har vundet genudbuddet til en værdi af 500 millioner kroner af den fremtidige drift, vedligehold og videreudvikling af Serviceplatformen.

Det kan du læse mere om her: IBM vinder Serviceplatform-udbud til 500 millioner kroner



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Premium
Strejke på vej i IBM Danmark: Fagforbund sender første strejkevarsel
Fagforeningen Prosa har afsendt et nyt strejkevarsel til IBM. Strejkevarslet omfatter størstedelen af selskabets omkring 40 ansatte i Odense. "Medlemmerne vil kigge på IBM’s produktionslinjer og se, hvordan man kan ramme selskabet hårdest muligt, hvis det skulle komme dertil," lyder det fra Prosa. Læs konfliktvarslet her.
Computerworld
Google tvinger stort skifte igennem: Alle Android-telefoner skal kunne bruge sms’ens afløser
Google vil ikke vente på teleoperatørerne længere. Nu slipper selskabets RCS-teknologien løs på Android-platformen.
CIO
Arbejder du med teams, der er større end tre-fem personer? Mit gæt er, at hverken du eller dine kolleger yder optimalt
Klumme: Du kan roligt regne med, at I kun er skyggen af den kraft, som I reelt besidder.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
5 ting vi lærte da vi byggede en chatbot til kundesupport
Gennembrud med AI, machine learning og voice recognition, har gjort det muligt at lave virkelighedstro ”menneske til maskine” interaktioner via chatbots. Hos firmaet Cirklum har de for ganske nyligt startet rejsen med at bygge en chatbot, til et firma med over 15 millioner aktive brugere, og hvis vi leger med tanken om at hver eneste af de brugere stillede bare ét spørgsmål, så skulle der som minimum forberedes 15 millioner svar, som er klar til at blive sendt med det samme. Det behøver vi vist ikke nævne er rigtig mange. Den læring der er kommet ud af det lille eksperiment, har vi samlet i dette white paper, så du kan være bedst muligt forberedt til at lancere en chatbot. Hvis du og dit firma allerede har en, så kan du måske blive inspireret til at forbedre jeres. God læselyst!