Artikel top billede

Konsulenthuset Accenture har haft super vækst i fire år: "Vi var ret godt klædt på til, at ketchuppen kom ud af flasken på den digitale omstillingsbølge"

Årets it-komet 2019: En vild vækstrejse har placeret Accenture øverst blandt Danmarks it-konsulenthuse. For at rekruttere nok kompetente it-medarbejdere har selskabet droppet et krav om, at nye medarbejdere skal lære dansk. "Vi kan tiltrække de kompetencer, vi har brug for på det digitale område, og det havde vi nok ikke kunnet, hvis vi ikke havde kunnet tage vores egen medicin," lyder det. I dag har selskabet ansatte fra 41 lande i Danmark.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i Accentures vækstrejse i Danmark
  • Se hvordan Accenture har ændret bonusordninger for de danske medarbejdere
  • Bliv klogere på hvordan Accenture er lykkedes med at rekruttere kompetent arbejdskraft og nu har 41 nationaliteter på den danske lønningsliste
  • Indsigt i forventningerne til fremtiden
1.414
7:15 min
På fire år har den internationale konsulentgigant Accentures danske afdeling mere end firdoblet resultatet af den primære drift fra 49,1 millioner kroner til 208,6 millioner kroner.

Og forretningen er både blevet større og mere profitabel i samme periode.

Omsætningen er steget fra omkring 1,6 milliarder kroner til små 2 milliarder kroner, og bundlinjen er vokset fra 29,1 millioner kroner til 157,1 millioner kroner.

De tal er årsagen til, at Accenture er øverst på skamlen blandt landets konsulenthuse i Computerworlds store it-komet 2019-undersøgelse.