Artikel top billede

Receptionen hos Ricohs hovedkontor i Tokyo. Foto: Rasmus Ferdinand Petersen.

På besøg hos mægtige Ricoh i Japan: Skal navigere i et styrtdykkende marked - se hvordan

Tokyo, Japan: Når det globale printermarked fortsat er i frit fald, må branchens spillere tænke anderledes. Den japanske printer-gigant Ricoh er en af frontløberne, der bruger innovation, digitalisering og opkøb til at holde sig relevant i et omskifteligt marked. Her er selskabets plan for fremtiden.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvorfor Ricoh agerer i en branche, hvor print er faldende
  • Indblik i selskabets strategi
  • Hvilke områder Ricoh investerer i
  • Hvad der skal drive væksten i fremtiden
1.907
9:45 min
Ricohs hovedkontor, Tokyo, Japan: Digitaliseringen strømmer indover flere klassiske brancher, hvor fundamentet for kerneforretningen rammes af stadigt flere efterskælv.

Og printerbranchen er ikke nogen undtagelse.

Det japanske milliardselskab Ricoh har siden selskabets spæde begyndelse i 1936 været et kopimaskine- og printerselskab.

Men hvis selskabets størrelse og styrke skal bevares, skal der kigges mod nye slagmarker, nye teknologier og nye markeder.

Computerworld har været på besøg hos Ricohs hovedkontor i hovedstaden Tokyo for at finde ud af, hvordan det globale selskab med en årlig omsætning på 120 milliarder kroner navigerer i et marked, hvor der printes mindre papir end nogensinde.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Om få måneder lægger Microsoft det klassiske Teams i graven

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske myndigheder skal slippe alt, hvad de har i hænderne og patche nu: Hackere udnytter alvorlige sårbarheder i Ciscos firewalls

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan vil Niras anvende medarbejder-data og AI til løn-regulering og stress-håndtering

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

BEC varsler prisstigninger for sine kunder: Medarbejderne skal have mere i løn

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Atea starter året katastrofalt: Salget falder med en halv milliard - overskud er vendt til underskud