Artikel top billede

Sådan er it-budgetterne blevet ramt af coronakrisen: "Alle kunder handler og prioriterer forskelligt"

Størstedelen af kunderne, der handler hos it-leverandørerne, har holdt fast i it-budgettet under krisen. Men dem, der har reduceret budgettet, ser ud til at være hårdt ramt. Det viser en ny undersøgelse fra Quarterly Analytics.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indsigt i ny undersøgelse fra Quarterly Analytics
  • Hvordan kunder, der købet it-ydelser, har håndteret it-budgettet under krisen
  • Hvorfor leverandørerne ikke kan fortsætte den samme dialogmed kunderne som før krisen
  • Hvor mange procent af kunderne, der har stoppet it-projekter
606
3:15 min
De fleste kunder bevarede et stabilt it-budget under coronakrisen i maj måned - men dem der blev ramt, blev ramt hårdt.

Det viser en ny undersøgelse fra researchhuset Quarterly Analytics.

62 procent af kunderne, der køber it-ydelser, svarer, at de har haft et stabilt it-budget i maj under coronakrisen.

Samtidig svarer 28 procent af kunderne, at de har reduceret it-budgettet.

"It-budgettet er stabilt for de fleste af kunderne, men for de 28 procent, der har reduceret budgettet, bliver en stor del af dem ramt, så det kan mærkes," forklarer Line Ørskov, administrerende direktør hos Quarterly Analytics.

Læs også: Faldende konsulentpriser kan være på vej i Danmark: "Vi vil se et pres på priserne det kommende stykke tid"

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sår tvivl om Netcompanys forklaring efter kæmpelæk af data: 34-årig varetægtsfængsles fire uger mere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

På denne dato er det slut med udbredte versioner af Office: Microsoft vil have dig over på de dyrere E3-licenser

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Vil have de unge: I den kinesiske tech-sektor står man over for fyring, når man fylder 35 år

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter exit fra Capgemini: Her er Claus Rydkjærs nye job - får topstilling i svensk milliard-koncern

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

AI-bølgen kan sætte CIO’er i en svær situation: Risikerer at blive skiftet ud