Artikel top billede

(Foto: PR /Jacobs Schorring)

Teleselskabet 3 fortsætter med at tiltrække nye kunder - men ikke så mange som forventet

7.000 nye kunder fandt vej til teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister i tredje kvartal af 2020. Men væksten er lavere end forventet og præget af corona.

1.457.000. Så mange kunder kan teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister nu tilsammen mønstre, efter at 7.000 nye kunder kom til i tredje kvartal.

Men det er alligevel ikke ikke gået efter planen, for væksten er lavere end forventet, lyder det fra 3’s topchef Morten Christiansen i en pressemeddelelse:

“2020 bliver ikke det år, vi havde forestillet os. Vi havde høje ambitioner og planer om at nå vores målsætning om 1,5 millioner kunder, men det har coronakrisen foreløbig sat en stopper for. Vi mærker fortsat usikkerheden blandt især de private forbrugere, som bl.a. kommer til udtryk ved færre besøgende i vores butikker. Til gengæld mærker vi også et behov for vores produkter, bl.a. mobilt bredbånd, og en meget høj kundetilfredshed, som er helt afgørende for, at vi trods alt er lykkedes med at vokse i endnu et udfordrende kvartal,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Skandinavien.

I tredje kvartal af 2020 omsatte 3 for 666 millioner kroner, hvoraf de 461 millioner kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet endte på 214 millioner kroner, hvilket er et fald på 14 millioner sammenlignet med tredje kvartal af 2019.

Dog viste kvartalets sidste måned gode takter, som giver anledning til optimisme hos 3:

”Vores erhvervsforretning har i september måned indgået aftaler med flere store danske virksomheder, som betyder, at de er tilbage på niveau for året. Samtidig har vi i privatforretningen efter sommerferien lanceret nye tiltag, som også klarer sig godt. Vi sidder ikke på hænderne og venter på, at krisen er overstået. Tværtimod bruger vi den som anledning til at gentænke dele af vores forretning, så vi kommer styrket ud på den anden side,” siger Morten Christiansen fra 3.

Finans noterer, at 3-væksten sker i på et marked, hvor TDC har satset stort på også at skabe vækst på, selv om de seneste kvartaler har budt på tilbagegang for TDC, som mistede 20.000 private mobilkunder i 2. kvartal.

TDC’s nyeste satsning er Eesy, som er en direkte konkurrent på lavprismarkedet til Oister, men trods den øgede konkurrence er det altså lykkedes 3 at fortsætte kundetilvæksten.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere


OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere