Artikel top billede

(Foto: Carlos Muza)

Danske virksomheder halter langt efter i udnyttelsen af data: Er låst fast i gammeldags tankesæt - mens markedet buldrer afsted

Danske virksomheder forstår ikke at udnytte de data, som de selv indsamler. Og det kan have alvorlige konsekvenser. "I hele den her disruption-tankegang er kernen, at du skal turde gå ud og udfordre den måde, som du ser kunderne og markedet på," siger Per Østergaard på baggrund af ny undersøgelse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvorfor færre medarbejder mener data er afgørende for deres arbejde
  • Hvilke faldgruber danske chefer skal være særligt opmærksomme på, når de kaster sig over nye it-projekter
640
3:15 min
Mere end halvdelen af danske virksomheder forstår ikke at bruge de data, de selv indsamler.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

AWS på vej med massive investeringer i Danmark: Sådan skal cloud-giganten tiltrække flere danske kunder

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Magtfuld stilling hos rengøringsgigant lokkede Erik Kaae væk fra it-branchen - men nu er han tilbage igen: "Jeg har savnet at arbejde i it-branchen"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Unit IT køber dansk it-selskab med 40 konsulenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Miracle tynges fortsat af fejlslagent it-projekt - men bundlinjen er tilbage i plus

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Amazon åbner mini-datacenter i Danmark: Det betyder det for danske kunder