Artikel top billede

(Foto: Carlos Muza)

Danske virksomheder halter langt efter i udnyttelsen af data: Er låst fast i gammeldags tankesæt - mens markedet buldrer afsted

Danske virksomheder forstår ikke at udnytte de data, som de selv indsamler. Og det kan have alvorlige konsekvenser. "I hele den her disruption-tankegang er kernen, at du skal turde gå ud og udfordre den måde, som du ser kunderne og markedet på," siger Per Østergaard på baggrund af ny undersøgelse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvorfor færre medarbejder mener data er afgørende for deres arbejde
  • Hvilke faldgruber danske chefer skal være særligt opmærksomme på, når de kaster sig over nye it-projekter
640
3:15 min
Mere end halvdelen af danske virksomheder forstår ikke at bruge de data, de selv indsamler.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Hackergruppe modtog enorm løsesum efter angreb: Nu sælges sundhedsdata på amerikanske borgere alligevel på det mørke net

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Apple og Microsoft står overfor to store sejre i EU

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Aarhus vil etablere Danmarks største it-sikkerheds-campus med cyber-kaserne, cyber-uddannelser og -forskning: Men har brug for penge

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

"Når det gælder fremtiden, er mange i tvivl om, hvad de skal investere i. Mit råd er, at ledelsen investerer i fremsyn"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nu kan mange flere opgradere deres gamle Windows 10-pc'er til Windows 11: Se om du kan opgradere