I august sidste år overtog it-selskabet notabene.net de tre it-firmaer Altus, Aizee Internet Marketing og Bransholm & Blæsbjerg. Nu overtager Notabene også Atteno, der ligesom Notabene beskæftiger sig med online markedsføring.
- Vi er super tilfredse med købet af Atteno. Købet er strategisk og giver Notabene.net mulighed for at udbrede Attenos produkter til sin eksisterende kundedatabase på 3.500 skandinaviske kunder, udtaler Brian Mertz Pedersen, administrerende direktør, Notabene.net.
Får teknisk platform
Med købet af Atteno får Notabene en teknisk platform inden for såkaldt permission- og dialog-markedsføring samt kompetencer inden for udvikling og håndtering af større kampagner.
Atteno blev etableret i marts 2000 af Torben Rasmussen og Hans Henrik Bager, der fortsætter i virksomhedens direktion. I dag har Atteno otte ansatte og betjener dagligt 100 kunder, heriblandt andet Kræftens bekæmpelse, Danisco, Sonofon, TDC, Silvan og WM-Data.
6,5 millioner
Prisen er sat til 6,5 millioner kroner, og dertil skal lægges en yderligere sum, hvis Atteno lever op til bestemte resultater i 2007. Den samlede købesum afregnes henholdsvis med kontanter og med nyudstedte aktier i Notabene.
Atteno forsætter som et selvstændig datterselskab i Notabene.net-koncernen.
Købsaftalen er betinget af en tilfredsstillende gennemgang af Attenos økonomiske, juridiske og tekniske forhold. Handlen ventes endelig gennemført og godkendt af Notabenes bestyrelse i slutningen af februar.