Af Kim Ingemann, Computerworld Online
Op mod en tredjedel af Sterlings salg af billetter foregår nu over nettet. 30 procent af samtlige passagerer, der flyver med Sterling fra København og Stockholm til Spanien, har bestilt og betalt deres billetter via Internet.
Sterling har fornylig etableret et website med et virtuelt billetkontor.
E-handelssuccesen skal ses i lyset af, at Sterling kun har tilbudt billetter via nettet siden september.
Flyselskabet flyver hver uge 2000 passagerer frem og tilbage mellem Skandinavien og Spanien.
- Det er kommet en smule bag os, at så mange af vore kunder vælger at bestille og betale deres billetter via vores e-handels-side, siger Sterlings IT-direktør Jan Lyneborg i en meddelelse. Han mener selv, at succesen skyldes, at rejser er særdeles velegnet til salg via nettet, og at firmaet har ydet en målrettet indsats overfor potentielle danske og svenske kunder.
Succesen kan åbne nye muligheder for Sterling. Sammen med Internet-konsulenterne Adcore er Sterling i gang med at videreudvikle digitale forretningsmuligheder.