Avatar billede akse0435 Seniormester
23. september 2017 - 09:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Køb af musik fra amazon

Hej.

Jeg har fundet et mp3-album, som kun kan købes på div. Amazon-butikker, men jeg kan ikke finde nogen Amazon i Danmark. Mit spørgsmål er så: Er der en måde at købe musik fra Amazon i Danmark?

MVH: Aksel Christoffersen
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2017 - 10:09 #1
jeg bruger dem i EU - amazon.de og amazon.co.uk (uk er billigt pga £ pt)
Avatar billede akse0435 Seniormester
23. september 2017 - 10:42 #2
Men hvordan køber du jo mp3-music. Jeg får en meddelelse om at indtast betalingsmetode og adresse, som begge er lokale.
Avatar billede jalved Ekspert
23. september 2017 - 11:30 #3
Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår dit problem.

Men du skal jo betale med dit betalingskort og så give dem din postadresse i DK - selvom butikken er engelsk. Det skal du uanset om du køber mp3 musik, der er tilgængeligt med det samme eller om du køber en CD, du får tilsendt.

Hvis de af en eller anden grund ikke vil sende CD'en til DK, så får du det at vide under købsprocessen

Men du kan selvfølgelig kun betale med et internationalt betalingskort såsom fx Visa.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2017 - 11:40 #4
brug paypal.com som betaling (opret konto gratis der - de skal så kende data på visakort) så ordner paypal betalingen, og du kan få penge tilbage fra dem, hvis vare ikke kommer frem - stort set samme sikkerhed kom dankort her.
Avatar billede eurositi Ekspert
23. september 2017 - 12:04 #5
Du kan downloade musikken, nå du har registreret faktureringsadresse og betalingsoplysninger. Du kan evt. starte med at oprette en konto og derefter fremsøge de(t) album, du gerne vil købe.

Du angiver, at du bor i Danmark, og du angiver din postadresse og betalingskorttype samt kortnummer... Hvis du er i tvivl om, hvor du skriver hvad, er du nødt til at give os nogle konkrete eksempler, men jeg har købt masser af musik fra Amazon - dog altid inden for EU (f.eks. amazon.de eller amazon.co.uk)
Avatar billede akse0435 Seniormester
23. september 2017 - 13:31 #6
Jeg går ind på amazon.co.uk, og lægger en mp3-sang eller albbum i mp3-kurven. Så åbner jeg kurven og trykker Proset to checkout. Her kan jeg så se detaljerne om min ordre, men når jeg så trykker place order, får jeg en meddelelse noget i retning af: We were unable to process your order with your corrent payment information. Please enter vallid payment information and adress which are both local. Men der er ikke noget sted, hvor jeg kan indtaste min adresse.
Avatar billede jalved Ekspert
23. september 2017 - 13:40 #7
Måske vil du give et link til det konkrete album?
Avatar billede jalved Ekspert
23. september 2017 - 13:48 #8
Jeg forudsætter, du allerede har oprettet en Amazon-konto. Prøv at gå ind i "Your account" --> "Payment options" og se, om du har tilføjet et betalingskort der.
Avatar billede akse0435 Seniormester
23. september 2017 - 16:06 #9
Jeg har både tilføjet betalingskort og adresse, men jeg får stadig den fejlmeddelelse. Jeg har også prøvet at oprette en helt ny konto, og indtaste de samme oplysninger, men intet virker.

Jeg tror ikke, at det har noget med albummet at gøre, men jeg kan da godt sende et link:
https://www.amazon.co.uk/Greatest-Grieg-Century-Symphony-Orchestra/dp/B001VT91AE/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1506175391&sr=8-1&keywords=18+greatest+grieg

Det er kun den første sang, jeg forsøger at købe.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. september 2017 - 16:07 #10
#4  Jeg anbefaler du gjør som claes57 forteller deg har Amazon Paypal i sine betalings løsninger så er den løsning og foretrekke et veldig ryddig og greit system har brukt Paypal i flere år, en trykk handel .
Arne.
Avatar billede jalved Ekspert
23. september 2017 - 16:20 #11
Nu prøvede jeg selv lige at lægge musik ikke kurven, men vil selvsagt ikke trykke buy.

Det kan selvfølgelig handle om noget med landerettigheder, at musikken ikke må sælges til DK

Har du forsøgt på den tyske Amazon.de - du logger bare ind på samme konto.

https://www.amazon.de/Peer-Gynt-Suite-Op-46/dp/B001WIRNA4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1506176194&sr=8-1&keywords=Peer+Gynt+Suite+I%2C+Op.+46+18+munich

Har du Spotify? Der er mange udgaver af musikken, men kan dog ikke lige finde den pågældende indspilning..Og det er selvfølgelig ikke en mp3 i den gratis udgave.
Avatar billede jalved Ekspert
23. september 2017 - 16:33 #12
Du kan også kontakte Amazon under "Help".

Hvis man leder lidt - kan være lidt besværlig at finde - så har de faktisk en chat-funktion, så man kan tale direkte med en medarbejder, der må kunne fortælle, hvad du kan gøre.
Avatar billede akse0435 Seniormester
23. september 2017 - 18:28 #13
Nu har jeg samlet prøvet på både den amerikanske, den engelske, den tyske og den franske, og intet virker.

Jeg kan heller ikke finde albumet andre steder en  amazon

Jeg tænker på, om det kan skyldes, at hver amazon-side kun kan sælge til det respektive område, f.x. at co.uk kun kan sælge til England. Det giver bare heller ikke mening, hvis en dansk person her har købt noget der..
Avatar billede jalved Ekspert
23. september 2017 - 19:01 #14
Hvis du er stædig og vil have en forklaring, så prøv chat-funktionen hos Amazon.

Du kan finde Peer Gynt Suite Nr. 1, Op. 46 med Munich Symphony Orchestra - Morgenstimmung - på Spotify. Tjekkede lige.
Avatar billede akse0435 Seniormester
23. september 2017 - 19:16 #15
Ok. Jeg tror jeg bruger chat-funktionen.
Tak for hjælpen.