23. september 2017 - 09:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Minecraft nedbrud

Hej Computerworld

Jeg har en søn der spiller Minecraft, men pludselig kan han ikke logge på en server, når han gør kommer der en af disse fejl:
1) Uventet spil nedbrud
2) Minecraft Launcher problem

Han bruger en HP ProBook med en 2.5GHz Cpu og 8GB ram.
Det er 64 bit Windows 7 professional.
Java version 8 Update 144..

Jeg kan simpelthen ikke finde løsningen, selvom jeg har trævlet stort set alle forummer igennem på nettet, jeg håber inderligt der er nogle der kan hjælpe og vil tage sig tiden til at hjælpe en frustreret søn og far..

Er der brug for flere oplysninger??

På forhånd tak
Avatar billede jalved Ekspert
23. september 2017 - 11:19 #1
Er det et bestemt sted eller alle servere han prøver at logge ind på?

Måske en mulighed at geninstallere spillet, men det gør måske at han mister nogle ting?

Prøv evt. at finde et gendannelsespunkt fra før problemet opstod og se, om det kan løse problemet.
Avatar billede jalved Ekspert
23. september 2017 - 11:45 #2
Du kan også lige prøve at køre en Malwarebytes først og se, om der er kommet lidt snavs på computeren. Brug den gratis version.

https://www.malwarebytes.com/mwb-download/
23. september 2017 - 21:09 #3
Hej jalved

Mange tak for dine svar...

Ingen snavs på computeren (heldigvis) og har forsøgt at gendanne Windoes også uden held.
Hvis jeg skal geninstallere spillet skal jeg lige have fundet ud af, hvor hans data gemmes så jeg kan tage en sikkerhedskopi.

Det er alle servere vi prøver og det er lige med det samme han kommer ind på serveren.
Avatar billede jalved Ekspert
23. september 2017 - 23:18 #4
Virkede det ikke efter en gendannelse eller lykkedes det ikke at gendanne windows?

Du kan også prøve at geninstallere java og forsøge med at logge ind via en anden browser.

Når man googler, kan man se, at der løbende har været mange med samme problem, der alle har fundet forskellige løsninger - så det er måske bare at prøve lidt forskellige ting - som du jo allerede har.

Hvis du geninstallerer spillet, så kør en ccleaner - først den  funktion, der bare hedder "Cleaner". Dernæst den der hedder "Registry". Så skulle din computer være helt ren for rester af en tidligere installation.
Avatar billede Lynnerup Juniormester
26. september 2017 - 19:29 #5
Typisk kan Minecraft godt crashe hvis der ikke er afgivet nok ram til spillet, men det burde ikke kunne ske med 8 GB af ram.
Mit bud ville være et problem med clienten, så måske var en geninstallering en mulighed?
27. september 2017 - 09:58 #6
Hej

Har desværre ikke nået at forsøge ret meget de sidste par dage, når der skrives clienten er det så spillet der menes??
Hvis jeg tager backup fra %%App mappen så har jeg vel alt den data jeg skal have for at sikre mig intet går tabt, eller hvordan gør I?

Tak for Jeres input
Avatar billede Lynnerup Juniormester
27. september 2017 - 10:09 #7
Clienten er spillet ja, launcheren er noget andet.
Har du tjekket hvor meget ram du har afgivet til spillet?
Måske er der afgivet ram nok til launcheren men ikke clienten.
02. oktober 2017 - 08:24 #8
Hej alle

Det lykkedes mig at få det til at fungere, det var en geninstallation af Java og grafikkortet der gjorde udslaget, mærkeligt da jeg ikke kunne se nogle nyere opdateringer af disse, men det virker nu.

Lynnerup: Hvordan ser jeg hvor mange ram jeg tillader spillet at bruge?
Avatar billede Lynnerup Juniormester
10. oktober 2017 - 09:20 #9
Lidt avanceret, så har ikke tid til at forklare det ordenligt.
Du kan dog selv søge efter allokeringen af RAM til Minecraft.
Undskyld den sene besvarelse