Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2017 - 05:18 Der er 13 kommentarer

Windows 10 (Søk) ning >> Elendig!!

Windows 10 SØK >> Elendig!!
Jeg har lært en ting her på dette forum, stort sett får man greie svar, Og til stor hjelp Takk for det, vi som har et problem prøver så godt vi kan og forklare hva er problemet?

Så kommer der en og anna Kverulant som ikke vet noen Verdens ting, skal bare vise seg frem, så vi kan sjå Tittelen han har.

Dette er unødvendig ikke svar da om du ikke har noe vetugt. og fortelle.
Kort forklart, jeg trodde jeg hadde løst oppgaven men nei, SØK kommer og går, treng du den er den borte, nå virker den ikke for 10 min siden virket den.

Bruke Win knappen + R  og dobbel klikk Windows Search – stoppe og start igjen. Funker ikke? 50 - 50

Contana samme problem dette, funker ikke det heller. Gjendannelse nei, skal man bruke et Windows Vertøy hvilke?    eller skal rulle helet tilbake og starte på en frisk ren installering?

Jeg forventer ikke noen forstår hva jeg skriv ikke svar da.
Men vet du noe er jeg glad for dette, for der er mange andre som også har dette Problem. Win10 har fått denne sykdommen  og ingen vet hvem som får den.
Takk for en løsning om noen kan
Arne
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2017 - 10:33 #1
hej Arne,

hvad sker der hvs du oppe i højre hjørne af et vindue med filer, skriver noget i søgefeltet ?

har du valgt at disken skal indeksere til søgning ?
(det gøres ved at højreklikke harddisk og afhakke et flueben)
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2017 - 11:53 #2
Sidwave Takk for du stiller opp, ærlig jeg forstår deg ikke helt  det du skriv, du ser det fra ditt ståsted, mitt ståsted er Win10, Søk ligger på oppgavelinjen, plassering ved start.
Den har fast plass der siden Win10 kom, husker ikke, snart 1 år jeg har en oppgave her? Se her.

Oppgradering av W 10 - versjon 1511 > nyeste versjon - får det ikke til - feilkode 0x8007001f - hva betyr dette?

Svar. Du må sjekke om Maskinen kjører, og da gjør du følgende.
1 Start Windows-tasten + R
2 Servisces.msc enter.
3 Se om prosesser den kjører.
A.    Windows update
B.    Background intelligent Transfer Servise
C.    Crypground Services
D.    Windows Module installer

Her trenger man SØK, skal jeg søke etter en liten ting hvis man ikke husker så er også det enkelt EKS skriv U da har du utklipps - verktøy skriv du Wo så kommer Word 2016 opp.

Derfor har og bruker vi Søke funksjon mange ganger daglig. Nå er den borte, Defekt  grunn for at den er borte for mange er den siste oppdatering 1709.

Sikker en bagatell men hvor? Finnes den. Microsoft vet ikke gidder ikke bry seg en gang.

Jeg løser det på denne måte Clasisc Shell, Win7, Øverst har den et i- korn av Win10 bruker helst den men dette er et skritt tilbake det til Win7 ingen vet hvordan men det er tragisk komisk, jeg jobber med data godt nok på hobby basis. Fordi det er et uland på data her + språkvansker,  andre kommer bare til Arne hvor SØK du har lurt oss vi hadde Win7 da var der ikke sådanne problemer.

Du kan miste en god Venn ser jeg har sagt kjør Win10.

Prøv å forstå sidwave Du kjøper en Masedes og ender opp en gammal Folkevogn fra 60 årene.

Jegliker Win10 flott program men Barnesykdon vil vare ved lenge enda, jeg har 1 maskin som har gått fri blir snart smittet den også.

Arne.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2017 - 13:37 #3
https://ibb.co/h88zA6
Er det den du mangler? højreklik på proceslinjen.
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2017 - 14:04 #4
Hei poko1 den har jeg trykt på minst 5 gange hver dag i 14 dage + masse anna,  den kommer  og går som den vil,  den tavla er på  oppgavelinjen, den fins blandt alle i-korn på venstre side kalles Cortana, den fins på Clasisc Shell

Den fins på Windows Tjjenester kan stoppes settes igang igjen, virker  1 til 2 gange påen igjen?
Tenk om den kunne låses eller limes fast, så alt kunne bli Normalt igjen.
Der er bare 14 dage til neste oppdatering så er der sikkert noe annet.

Jeg er ikke den eneste flere har samme problem folk er forbanna her jeg har anbefalt Win 10 angre på dette.

Arne men Takk for svaret.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2017 - 14:37 #5
Den er jo i hvert fald tilstede når du trykker Win + X
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2017 - 15:22 #6
Takk igjen poko1 jeg skal Deaktivere Clasic Shell og skal prøve dette,  Er dette løsning er det flott håper også andre drar nytte av dette jeg er nok så tratt av og fumle med dette.
14 dage er nok.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2017 - 15:48 #7
Poko jeg har gjort som du sa og det virka nå men hvor lenge vet jeg ikke?
Beklager at jeg spør hvilken  misjon har den komando i systemet?

Vil prøve det et par da å kommer igjen viktig for andre også Takk
Arne    (det var herlig, det ble godt å leva igjen)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2017 - 16:09 #8
Win + R er en kør kommando hvor du bestemmer hvordan og hvad der skal gøres fra styresystemet Søg er til at finde placeringen af for eksempel kontrolpanelet eller enhedshåndtering Diskhåndtering Strømstyring med osv.. altså noget fra Windows
Så har du også søgefunktionen i Denne Computer hvor du kan søge efter Doc. Excel eller PNG JPG osv. altså filer du ved skal være der men du har glemt hvor de ligger.
Avatar billede 450025 Ekspert
22. november 2017 - 16:33 #9
Flott svart poko1 har fått et vist inntrykk av Win + R på grunn av Søk. For meg nyttig stoff dette her.
Det siste du skriv er korrekt, bruker ofte Søk nesten  u - unværlig  derfor syntes jeg livet var trasig uten den.
Prøver den nå etter et par timer, Svar beklager dette er ikke bedre ikke mulig å få Søk til og virke nå, så nå går jeg Bakk til Clasic Shell, og ser det som en tippe kupong du skal ikke vinne hver gang.

Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
23. november 2017 - 07:13 #10
Jeg tror jeg legge denne tråden Død, der fins ingen løsning på SØK bare og inn se dette ,Takk sidwave og poko1.

Nå kjøre jeg videre med Win10  og bruker Classic Shell et Hjelpe program angående SØk det er bare en tilpasning det.

Når  ikke Microsoft kan stå på egne bein.
Men Takk til Dere.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2017 - 01:19 #11
Arne, min ærlige mening er at du skal bruge Windows 7 :)
Avatar billede 450025 Ekspert
24. november 2017 - 03:50 #12
sidwave.
Jeg holt på og få kjeft av en eldre Gubbe her han ville ha Win7 jeg kjempa for å få til det men nei problemet Språkpakke Norsk Bokmål etter 1 times søking ga jeg opp. Mislykka helt. Utgått på dato.

Han ble forbanna der fins andre som kan, herlig et problem løst Takk beste svar på lenge.
Dagen etter kom han igjen Sorry jeg gir meg ingen vil hjelpe meg? Ingen kan, jeg gliste jeg men få banka noe inn i skallen på en Gammal Gubbe kan være slitsomt jeg vet det.

I dag har han Win10, ingen låsing innlogging, ingen fliser, et Win7 skrivebord han kjenner igjen, og kjøre Win10 men hans svar, det er jo Win7 merker ingen forskjell.  (Noen småting ok det kan jeg leva med)

Fortjenesten ble 1 Vinflaske og er kjempefornøyd. Jeg får det til er jo bare 80 år så.

Jeg har lagt tråden SØK min død, kan ikke plage folk mer med dette dem tror jo jeg er en idiot, for dem har ikke det problemet, men Sorry mange sliter med dette. Takk Microsoft for alt skitt Dere prakker på oss unødvendig.
Mange kjenner meg, dem vet jeg er    Sta,    Egen, en gammal stabeis på 80 år alle blir sådan med årene også du sidwave.

Jeg Takker for all hjelp andre har gitt meg men forgjeves, i dag klokka 6.00 stod jeg opp dette skal løses.

Windowstasten + s og nå er SØK tilbake, men gir ingen garanti, det eneste jeg kan si til dem som har problemet eller dette med SØK da handler det om 2 taster og det kan vi leve med. Jeg gjentar.    (Windowstasten + s)

Nå lukker jeg ned Classic Shell som er av Microsoft sitt hjelpe program hvis man bruker Win10.

Til sidwave godt å vite at du er en trofast hjelper på dette Forum, alle er vi glad for den bistand du til enhver tid yter oss Stor Takk til deg.
Hilsen fra Thailand.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. november 2017 - 08:34 #13
Ikke bare det at Windowstasten + s  virker,  men forstår ingen ting nei nå -treng jeg ikke det heller mer, kan der ha blitt foretatt en Reperasjon? merkelig nu har det virket i hele dag?
Kanskje Win10 har forstått at Grinebiteren gir ikke, uansett  nå er alt normalt.

Arne  (men hvor lenge) Stoler ikke helt på Win10.