Avatar billede Callisen Praktikant
22. november 2017 - 16:51 Der er 11 kommentarer

konstant restart

jeg rebootede min 3 år gamle MSI laptop her den anden dag og jeg kan ikke få den op at køre igen. den siger jeg skal vælge sprog på windows og der efter kommer den med en bedsked at den vil restarte og sådan kan jeg blive ved og ved, har minimum gjort det 15 gange og samme resultat.

Hilsen Callisen
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. november 2017 - 17:19 #1
Prøv om det evt. er muligt at køre i Fejlsikret tilstand. Det gøres ved at trykke på F8 under opstart.
Hvis den starter op der, så er der da håb. Jeg kunne forestille mig at den kører med Windows 8/8.1.

Se linket:

http://www.senior-it-allerod.dk/undervismateriel/Windows%208-1%20Hold%20347/186%205%20m%C3%A5der%20at%20starte%20op%20i%20fejlsikret%20tilstand%20i%20Windows%208.pdf
Avatar billede Callisen Praktikant
22. november 2017 - 18:18 #2
jeg har prøvet at bruge F8 og jeg kommer ind på fejl menuen. men inde på fejl menuen skal jeg bruge men kode til computeren som jeg ikker er nået til at skulle lave så kan ikke pruge noget der inde
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. november 2017 - 20:44 #3
Du skriver "kode".
Mener du der den 25 cifrede aktiveringskode, eller er det adgangskoden til Windows ved opstart?
Er der tale om den 25 cifrede aktiveringskode, skulle denne meget gerne sidde på maskinen, sandsynligvis i bunden. Eller er der tale om adgangskoden til Windows ved opstart?

Jeg har indsat et link, som jeg håber kan hjælpe med at løse problemet:

https://www.lostwindowspassword.com/article/unlock-windows-8-password.html
Avatar billede Callisen Praktikant
22. november 2017 - 21:29 #4
Det er koden til administrator kontoen jeg skal bruge for at gøre noget inde i fejlfindning/avancerede indstillinger. hvilket jeg ikke har fået lavet endnu.

Og den køre Windows 10
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2017 - 22:10 #5
En  mulighed.
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
https://ibb.co/e2vRyR
Tryk på Load Full Resulution.
Avatar billede Callisen Praktikant
22. november 2017 - 22:42 #6
hvis jeg gør det siger den forbereder automatisk reparation og så skal jeg ind og bruge admin koden igen
Avatar billede poko1 Ekspert
23. november 2017 - 06:55 #7
Hvis det er denne melding du får skal du vælge at du ikke har en kode. Hvilket gælder for alle der har opdateret fra et tidligere Styresystem, så er koden lagt og bundet til bundkortet!
https://ibb.co/bVdbsm
Det kunne vel ikke tænkes at der sidder et installations medie i din Pc. hvorfra den starter? Hvis disse ting ikke er det der foregår ville jeg nok starte fra ny.
Avatar billede Callisen Praktikant
23. november 2017 - 20:23 #8
jeg har siddet og kigget en del på min laptop nu og jeg finder en masse koder med 24 tegn ikke en eneste med 25 tegn og den gider virkelig ikke kommme fobi det der konstante reboot
Avatar billede Carolyn Gomez Praktikant
13. november 2018 - 11:31 #9
adgangskoden er stadig efter nulstilling, hvad er der sket? Jeg fulgte ovenstående Eriks forslag
Avatar billede poko1 Ekspert
13. november 2018 - 12:20 #10
Hej Carolyn!
på hvilket system? Er det Windows 10 og er det Password under opstarten du mener?
Avatar billede Carolyn Gomez Praktikant
22. november 2018 - 12:05 #11
Tak for det hurtige svar. Det er en Windows Home Edition.
det er en lokal adgangskode og fjernes ved hjælp af dette indlæg: https://www.androidphonesoft.com/resources/bypass-windows-10-7-8-password.html