Avatar billede Jan Rasmussen Novice
22. november 2017 - 19:26 Der er 12 kommentarer

startside knap

Hej
Jeg har lavet en hjemmeside www.zoom2.dk start side til internettet, et sted hvor jeg ligger de mest brugte og de bedste links op (Kalender med mors og fars dag). Nu vil jeg gerne indsætte en knap så min gamle mor og andre bare skal trykke på den, således at min hjemmeside bliver til startsiden på pc'en eller mobilen. Jeg har ledt nettet tyndt men kan kun finde noget om ie95 og det er jo lidt for gammelt. Nogen som ved hvor jeg kan finde et tror det hedder script til at kunne indsætte en sådanne knap på min hjemmeside. Jeg laver min hjemmeside via one.com
Avatar billede falster Ekspert
22. november 2017 - 23:54 #1
Ang. "på pc'en".

Kan du ikke blot indstille deres browser(e) til at starte med din side.

I ie11 Internetindstillinger - Generelt - feltet "Startside" med http://www.zoom2.dk/

Eventuelt kan du yderligere lægge en genvej til internet Explorer i Startup mappen under programmer. Så kommer din side automatisk, når pc'en tændes.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2017 - 09:13 #2
på pc, højreklik et sted på skrivebord, vælg Ny / Genvej og indsæt link til hjemmesiden. Det er det.
Du kan bagefter højreklikke på genvejen, vælge Egenskaber, og i fanebladet Generelt give den et passende navn, eller i fanebladet Webdokument skifte ikon - i mappen C:\Windows\System32 ligger en moricons.dll som har mange ikoner til brug
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2017 - 09:16 #3
at rette startside i brugeres browsere er no-go. Mange viruskontroller stopper det også.
Avatar billede falster Ekspert
23. november 2017 - 09:51 #4
Til #3:

Jeg mente blot, at Jan skulle gøre det siddende ved - f.eks. sin mors - computeren. Altså som bruger. Ikke "over nettet" via hjemmesiden.
Avatar billede Jan Rasmussen Novice
23. november 2017 - 11:43 #5
Tak for de gode råd, men problemet er at jeg jo ikke kan tage hjem til alle som bruger www.zoom2.dk derfor ville jeg meget gerne at folk bare kunne trykke på en knap også vupti var zoome.dk deres startside.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2017 - 12:34 #6
jf https://stackoverflow.com/questions/27143241/make-homepage-for-all-browsers svar 2
Luckily you can't do this anymore > the old IE style of setting the homepage via click was an enfant terrible amongst the ideas of the era. The phrase HomepageHijacking isn't picked because "we all ment it well".
Not only to mention the fact all modern browser support multi-tab-multi-homepage methods it would be really annoying (or downright scary) if you could adjust the homepage on all my 4 test-browsers in one click.

så læg opskrift fra #2 ind på din side, eller tilsvarende om hvordan man opretter 'favoritter' i forskellige browsere. (dvs typisk klik på stjernen i browser-linjen)
Avatar billede falster Ekspert
23. november 2017 - 13:33 #7
Du kan også give en opskrift på, hvordan man indstiller startsiden (som i #1) eller give en anden måde i stil med denne opskrift:

"Indsæt denne tekst i (f.eks.) Notesblok:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="http://www.zoom2.dk"

Gem filen på skrivebordet og kald den "startside.reg". Dobbeltklik på den og tryk "Ja".

Så er www.zoom2.dk din startside."

Alternativt kan du selv fremstille reg-filen - afprøve den - og lægge den til download.

Denne sidste måde er måske for nørdet.
Avatar billede Jan Rasmussen Novice
23. november 2017 - 15:14 #8
Hej Falster - Ja det er ikke nemt i gamle dage ie95 var det nemt da der var masser af scripts på nettet og alle brugte den samme browser. Men nu hvor der er flere ældre som bruger min start side er det ikke helt nemt :-) Jeg har jo lavet start siden fordi der syntes at være et behov for nemt at kunne finde rundt på nettet når man ikke er så god til alt det dersens edb halløj :-) - Ja måske nogle af jer vil prøve den - der er især super gode links til hvis man skal rejse, handle på nettet eller købe bolig
Avatar billede falster Ekspert
23. november 2017 - 15:22 #9
Og jeg glemte overskriften, hvis ovennævnte registry-metode skal virke:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="www.zoom2.dk"

Men det er nok mere korrekt at lade brugeren selv skifte startside under "Internetindstillinger".
Avatar billede posten Ekspert
28. november 2017 - 09:59 #10
er 100% enig med de sidste 2 linjer i #9
Avatar billede jalved Ekspert
28. november 2017 - 18:58 #11
Lav evt. en vejledningsvideo, hvor du klik for klik viser, hvordan man laver en startside.

Eller tilbyd de besøgende, at de kan skrive og spørge dig.
Avatar billede Jan Rasmussen Novice
05. december 2018 - 20:33 #12
Tusinde tak alle sammen for gode råd og hjælp. Nu har jeg lagt en beskrivelse op på siden. Har prøvet at forklare hvordan man gør. Men det er helt umuligt der er nu mange som ikke engang tør åbne indstillingerne hmmm lidt op ad bakke men det går.. Tænker jeg nok laver en video... Er der nogen som har en kommentar til hvordan jeg kan gøre siden bedre ? www.zoom2.dk
God jul
Jan