Avatar billede KasperII Praktikant
22. november 2017 - 19:29 Der er 2 kommentarer

Gamer Computer

Hej jeg har længe ledt efter en gamer computer og har fundet en.
Er den her god nok som en starter gamer computer?

Operating System : Windows 10 Home 64 - BIT
CPU : Intel Core i5 3470 @ 3,2Ghz
RAM : 8.00GB Dual - Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)
MotherBoard : ASRock H61M - VG4 (CPUSocket)
Graphics : Philips FTV (1920*1080)
                  2047MB NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (PNY)
Storage : 931GB Seagate ST1000 DM003-9YN162 (SATA)
Optical Drives : HL-DT-ST DVDRAM GH70N
Audio :NVIDIA High Definition Audio
Avatar billede eurositi Ekspert
22. november 2017 - 19:45 #1
Umiddelbart ok, men svaret på, om det er et godt køb, afhænger selvfølgelig af prisen. ;-)

Nogle kommentarer:
- Det vigtigste først: Har du droppet SSD-harddisk? Det gi'r bl.a. en væsentlig hurtigere opstart, hvis Windows bootes fra en SSD.
- Processoren er én af de bedste valg af Intel-processorerne. Du kan se benchmarks for den her: https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-3470+%40+3.20GHz
- Grafikkortet ser glimrende ud.
- Til gaming har du ikke brug for mere end 8 gb RAM. Men til f.eks. grafisk redigering, er det en fordel med mindst 16.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. november 2017 - 00:10 #2
Det kommer jo helt an på, hvilke spil du spiller. Jeg har flere gange skullet rådgive folk, som ville have en gamercomputer, og så viste det sig, at de spil de skulle bruges til, faktisk kunne spilles  på helt ordinære grafikkort, så der kunne spares mange penge der.
Dernæst er prisen jo også afgørende for, om det er et godt køb eller ej.
Det ser ud til, at det er en ældre pc, som er opgraderet med et nyere grafikkort. Den cpu der sidder i, er ca. 5 år gammel (men ganske udmærket), men hvis pc.en er så gammel, skal det også fremgå af prisen.