Avatar billede Sonne Juniormester
22. november 2017 - 21:14 Der er 8 kommentarer

Skriver #VÆRDI! i celle

Hej
Jeg har denne formel, som virker fint =HVIS(B38>0;F38*B38*(1-E38);"")

Hvis jeg indsætter f.eks. et tal i celle B38, så får jeg en fejl som er #VÆRDI!.

Hvordan kan jeg fjerne denne fejl

Håber I kan hjælpe
Avatar billede store-morten Ekspert
22. november 2017 - 22:01 #1
Der skal stå tal i F38 og E38
Avatar billede Mads32 Ekspert
22. november 2017 - 23:40 #2
Hej

Din formel virker udmærket nå den indsættes i et nyt ark.

Prøv det.

Når den ikke virker i dit ark, indeholder cellerne måske tekster eller anden formatering.
Avatar billede Sonne Juniormester
23. november 2017 - 05:57 #3
Hej begge

Tak for input.

Kan det være fordi E38 som bliver henter i en anden celle, ar den er formateret så der stå 20%
Jeg vil meget gerne beholde % formatering i E38
Avatar billede Mads32 Ekspert
23. november 2017 - 10:33 #4
Hej sonne

Din formel virker selv om der står 20% i celle E38, og der er indtastes tal i B38 og F38

Der må være noget galt i de andre celle.

Prøv at kopiere celler der indeholder tal til cellerne B38 og F38, og se om det ikke virker.

eller: Prøv nu at teste din formel i et andet ark.
Avatar billede Sonne Juniormester
23. november 2017 - 15:58 #5
Hej Mads32
Det virker desværre ikke med at kopiere over i et andet felt

Men værdi fejlen kommer hvis jeg ikke udfylder begge celler F38 og B38
denne formel har jeg indsat i E38:

=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(A38;'List v6.0'!$B$9:$I$250;4;FALSK));"";LOPSLAG(A38;'List v6.0'!$B$9:$I$250;4;FALSK))

Men jeg tror bare, at jeg accepterer #VÆRDI! fejlen

Tak for inputs
Avatar billede Mads32 Ekspert
23. november 2017 - 16:27 #6
Er dine data som du slår op, formateret som tal?

Har du tjekket om dine LOPSLAG virker hver for sig?

Har du tjekket om din hvis(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG virker alene?

Hvorfor ændrer du den forholdsvis simple formel du startede med??
Avatar billede Sonne Juniormester
23. november 2017 - 19:19 #7
Hej Mads32

Ja, jeg forstår godt dine undren, men det er lidt komplekst i mit regneark
da der hentes en hel del tekst og tal fra et andet faneblad, og tager højde for min rabat, samt indsætter en indkøbspris hos leverandøren.

Jeg har desværre ikke mulighed for at vise arket, men må bare "nøjes" med at jeg får denne fejl
Avatar billede Sonne Juniormester
23. november 2017 - 19:54 #8
Fim den løst :-)

=HVIS(OG(B38>0;A38>0);F38*B38*(1-E38);"")