Avatar billede Saif Praktikant
22. november 2017 - 21:48 Der er 5 kommentarer

Internet

Hej jeg har internet vis yousse med coax stik.
Mit problem er at jeg har routeren i min stue og vil gerne flytte den til mit kontorværelse på førstesal. Jeg har coax stik i alle værelser, men når jeg fkyttere routeren vil det ikke virke har intet internet, kan man gøre noget? Eller skal jeg bare have en ledning igennem hele huset?
Jeg har allerede en extender, men desværre skal have en ledning fra routeren til min pc.
Avatar billede INK Ekspert
22. november 2017 - 22:24 #1
Principielt kan du flytte routeren, men hvis der er for meget "støj" på kablet, kan det være problematisk. Ved flytning skal routeren koble op påny, hvilket kan tage nogle minutter (5-30). Så måske vil det virke, hvis du giver den tid nok?

Alternativt kunne du kable din PC med en powerline forbindelse. Første station anbringes ved routeren og anden station ved din PC og så med kabel. Find en model, der kan køre på forskellige faser, såfremt de to stik ikke er på samme gruppe.

Flere tråde her omtaler mulighederne.
Avatar billede INK Ekspert
22. november 2017 - 22:28 #2
Her er forskellige muligheder
https://www.proshop.dk/Homeplug
Avatar billede Saif Praktikant
23. november 2017 - 10:42 #3
Hej ink tak for svaret. Er den sidste løsning ligesom hvis beg havde en ledning fra routeren til pc?? Det er meget vigtigt for mig ellers kan jeg ikke arbejde hjemme.

Har lige talt med yousse og det mener at det er fordi jeg ikke har muligvis en aktiv retur vej hvad end det betyder ?
Avatar billede INK Ekspert
23. november 2017 - 11:19 #4
Jeg har ikke selv erfaring med powerline, men ifølge flere tråde her virker det glimrende. Ja, det svarer til en kablet forbindelse (ikke wifi).

YouSee er normalt ansvarlig for tv-signal og internet til første stik i boligen. Den videre kabling kan du sagtens få hjælp til, hvis støjforholdene ikke er i orden. I værste fald må du betale for denne hjælp (formentlig ca. 750 kr), men deres teknikere er ofte flinke mennesker, så hvis der er problemer med første stik, så laver de resten per kulance.

PS.: Jeg har intet andet end et kundeforhold til YouSee, og er en tilfreds kunde 😀
Avatar billede INK Ekspert
23. november 2017 - 11:20 #5
Jeg ved ikke hvad "aktiv retur vej" betyder, men det kunne da være en lejlighed til at bede om et teknikerbesøg.