Avatar billede Jens-Ole Simonsen Praktikant
22. november 2017 - 23:03 Der er 6 kommentarer

Åbne cd/dvd med billeder

Har købt et modelbyggesæt der er alle billeder vedlagt på en cd/dvd skive - så vidt jeg forstår er det i pdf filer - men der står bare at der er ikke installeret et program jeg kan bruge at lukke dem op med.
Håber I kan hjælpe mig
Mvh Jens-Ole
Avatar billede jalved Ekspert
22. november 2017 - 23:18 #1
Prøv at højreklikke og vælg "åbn med"
Avatar billede falster Ekspert
22. november 2017 - 23:38 #2
Hvis jalveds tip ikke bringer dig videre, så prøv at skrive navn og endelse på et par af filerne i denne råd.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. november 2017 - 00:03 #3
Hvis det er pdf filer, tyder det på, at du mangler at få installeret adobe acrobat reader, som kan læse disse filer.
Programmet er gratis og kan hentes her
https://get.adobe.com/dk/reader/
Fjern fluebenet ved Chrome, hvis ikke du også vil have installeret det.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2017 - 00:07 #4
Window 8-10 (jeg ved ikke med de andre) har en indbygget "Reader" som automatisk skulle læse pdf filer, men du kan også prøde det gratis program "Foxit reader"
https://www.foxitsoftware.com/pdf-reader/
Men det forudsætter selvfølgelig, at det ikke er dit DVD drev, som fejler.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2017 - 00:17 #5
Rettelse prøde = prøve.

Nå jeg fik overst, at #3 allerede havde foreslået  Adobe :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2017 - 00:19 #6
Ps. Hvid du vælger Adobe, så pas på fluebenene, ellers får du andre programer med, som du måske ikke er interesseret i.