Avatar billede Jannickhess Professor
24. februar 2018 - 19:31 Der er 8 kommentarer

samsung 8900N brænd dvder

Hvordan brænder jeg en tv-udsendelse
Ned på dvd fra denne her maskine

Og hvilken dvd-type skal jeg benytte til det ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2018 - 19:59 #1
Jeg tror faktisk at du har et problem. Jeg har været inde og kigge på Samsungs hjemmeside. Der står at maskinen har en 1 TB harddisk, og kan afspille BD/DVD men der står ikke noget om at maskinen kan optage fra harddisken. Det er ikke for at gøre dig ked af det, men jeg tror faktisk ikke muligheden for at brænde en DVD/BD er til stede på denne model.
Jeg har selv to Panasonic DMR BCT84 HDD/BD/DVD optagere, og disse kan optage på både harddisk og DVD/BD. Prisen er også en anden nemlig omkring 3800 kr.

https://www.power.dk/tv-og-billede/video-og-streaming/blu-ray-dvd-optagere/panasonic-dmrbct84ens9-bluray-recorder/p-253858/?gclid=EAIaIQobChMIqorXyJ2_2QIVGZSyCh2mQgYrEAQYAiABEgL2XvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2018 - 20:05 #2
Priser på Panasonic DMR BCT 84:

http://www.pricerunner.dk/pl/4-3017549/DVD-og-Blu-Ray-afspillere/Panasonic-DMR-BCT84-1TB-Sammenlign-Priser

Jeg vil skynde mig at understrege at jeg ingen kommerciel interesse i at der bliver solgt nogle af Panasonics produkter. Det er kun en vejledning.
Avatar billede eurositi Ekspert
24. februar 2018 - 20:06 #3
Mængden af dokumentation af denne model er noget sparsom, men så vidt jeg kan se, er der ingen brænderfunktion indbygget i den. Jeg kan dog se, at der findes adskillige modeller med lignende navne (D8900N, F8900N osv.). Modellen stammer så vidt jeg kan se fra 2011.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2018 - 20:35 #4
Ja mængden på information er netop sparsom. Producenten skilter jo ikke ligefrem med hvad maskinen ikke kan, men derimod hvad den kan.
Jeg tror ikke at den kan optage på optiske medier (DVD eller BD) for så havde dette uden tvivl været fremhævet.
Man kan sige, at det den ikke kan "står gemt mellem linjerne".
Avatar billede mort1 Ekspert
25. februar 2018 - 12:30 #5
Desværre - den kan ikke brænde, så du må via et USB stik brænde TV udsendelsen på din pc
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2018 - 13:03 #6
Havde den kunnet brænde BD/DVD, havde der også været en knap på maskinen og fjernbetjeningen hvor der havde stået "HDD" og "BD DVD", så man kunne vælge.

Prøv i øvrigt at se linket til en annonce i DBA:

https://www.dba.dk/lg-hr550c/id-1035750936/
Avatar billede Jannickhess Professor
01. marts 2018 - 22:32 #7
Hejsa ErikHg

Jeg har dog ikke brug for at kunne optage ned på en blu ray disk, som nok er med til at gøre maskinen fra Panasonic en del dyrere ?

Men ok at den bare kan brænde ned på en Dvd skive,

Ikke fordi jeg lige skal ud at købe den her i morgen da pengene ikke lige er til det på stående fod,

Og ja min Samsung maskine har en del år på bagen, men er den alligevel fra  2011
troede den var en del ældre end det,

Jeg er ellers meget glad for denne her maskine, og jeg er ikke lige typen, der lige udskifter den slags Harddiskoptagere, da jeg har en hel del udstyr i forvejen, og der er grænser for hvad der er råd til på budgettet

Men tak for buddet på en ny maskine og jeg vil da gerne læse om den alligevel,
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. marts 2018 - 23:52 #8
Har din Samsung maskine en scart-udgang kan den kobles til en almindelig DVD-optager med scart-indgang, og indholdet kan derved brændes ned på en DVD. Der vil dog ske en forringelse, da signalet der overføres er analogt.