Avatar billede Squeezy Juniormester
24. februar 2018 - 22:18 Der er 13 kommentarer

Musen virker ikke på PC, men virker på alle andre.

Jeg har en god ven, som har haft nogle problemer med sin PC. Den vil simpelthen ikke modtage signal fra musen og han kan derfor ikke bruge musen. Han har tjekket hans mus på en anden PC, og det virker udmærket.

Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2018 - 22:38 #1
det kan være at afstanden fra usb modtageren er for stor, eller der er noget som forstyrrer signalet
Avatar billede Squeezy Juniormester
24. februar 2018 - 22:44 #2
Hvad kunne eventuelt forstyrre signalet?
Avatar billede Squeezy Juniormester
24. februar 2018 - 22:45 #3
Han fortæller at han har prøvet med en trådløs mus, men det virkede heller ikke. Men begge muse virker på hans anden PC.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2018 - 22:47 #4
Nu fortæller du jo ikke hvilken slags mus? er det en trådløs og er det en Blue Tooth?
Er Legasy USB sat til i BIOS
Avatar billede Squeezy Juniormester
24. februar 2018 - 22:51 #5
Han fortæller det er en Trådløs Logitech MX Master 2s.

Jeg aner ikke hvad BOIS er så det kan jeg ikke helt svare på.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2018 - 23:43 #6
gå ind i BIOS, og slå alt strømstyring fra

BIOS er computerens hjerne, som ved alt hardware der er i computeren, så windows kan bruge den. ved boot af maskinen kan man trykke en tast der står på skærmen, for at komme ind og indstille ting i computeren.
Avatar billede Squeezy Juniormester
24. februar 2018 - 23:46 #7
Det forstod jeg intet af, ved 0 om computere.
Avatar billede Squeezy Juniormester
25. februar 2018 - 00:18 #8
Hvad er det han skal gøre for at fikse det?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2018 - 05:12 #9
når computeren starter, er der en sort skærm med noget info på.
tryk f12 eller en anden tast som står på skærmen, for at komme ind i BIOS.

slå så alt strømstyring fra. det kan forstyrre usb portene, da den kan slukke/tænde hele tiden, og derfor virker musen ikke.

gem indstillingerne, og quit, så genstarter computeren.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2018 - 05:14 #10
din computer starter med noget der ligner dette
https://i.stack.imgur.com/lH8n4.gif

de fleste bruger F12.. husk at læse hurtigt :)
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. februar 2018 - 06:54 #11
Jeg har haft samme problem. I mit tilfælde var det USB-porten på PC der fejlede. Ved at benytte en anden USB-port hjalp det. Så han kan jo prøve en anden port, hvis der er mulighed for det.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2018 - 07:50 #12
De computere mus er testet på, kører de begge Win 10?
Er der tjekket op på om driverne til bundkort er af nyeste version?
Har computeren både usb 2 og usb 3 så vil jeg mene at mus vil virke bedst på usb 2 porten.
Avatar billede Squeezy Juniormester
25. februar 2018 - 15:20 #13
Han er ikke online lige nu, men skal nok spørge ham når han kommer på igen.