Avatar billede akse0435 Seniormester
19. maj 2018 - 11:01 Der er 14 kommentarer

Problem med internet på virtuel maskine

Hej.

Jeg har opsat en virtuel maskine med Windows XP Pro SP2 i VMWare Player, men den vil ikke oprette forbindelse til internettet.

Da jeg havde opsat maskinen, havde den Internet Explorer 6, tror jeg, installeret, men hver gang, jeg forsøger at åbne en side, får jeg meddelelsen "Serveren blev ikke fundet". Jeg prøvede så at downloade Internet Explorer 8, og installere det, men når jeg så prøver at åbne en side, får jeg bare meddelelsen "Internet Explorer can not display the website". Jeg har siden prøvet at fjerne det igen, men ingen forandring. Jeg har både prøvet, at konfigurere den virtuelle maskines netværksadapter til NAT og Bridge, men med samme resultat. Internettet virker fint på mine andre virtuelle maskiner, som er opsat til bridge. Så hvad skal jeg gøre?

Min computer kører Windows 7 Pro 64-bit, og den virtuelle maskine er Windows XP Pro SP2.

MVH: Aksel Christoffersen
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. maj 2018 - 13:10 #1
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men vil tro problemet måske skyldes at det ikke er XP SP 3 der er installeret.

https://windows-xp-service-pack-3.en.softonic.com/

Jeg garanterer ikke for det vil lykkes, men det er da værd at prøve.

Lav først et gendannelsespunkt, for i tilfælde af problemer kan du altid gendanne computeren til dens tilstand før installationen.
Avatar billede akse0435 Seniormester
19. maj 2018 - 15:35 #2
Ok, det vil jeg prøve. Men tror du ikke det er nok, bare at tage en kopi af mappen med den virtuelle maskine?
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. maj 2018 - 16:05 #3
Det kan jeg ikke svare på. Jeg er ikke sikker på at det vil virke til din tilfredshed.
Jeg har selv Windows 7 64 installeret på min(e) maskine(r) En stationær og en bærbar. Jeg havde engang XP Virtual Machine installeret på min stationære, men det var ingen succes, så det droppede jeg igen. Problemet var bare afinstalleringen.
Jeg fandt programmet "Unlocker". Dette var i stand til at fjerne Virtual XP Machine.

https://en.softonic.com/downloads/unlocker:windows/windows-7

Men husk: lav et gendannelsespunkt inden! Det kan give en masse problemer ikke at gøre det. Hellere ét gendannelsespunkt for meget, end ét for lidt.
Avatar billede akse0435 Seniormester
19. maj 2018 - 17:04 #4
Hej igen.

Uanset hvad kan jeg ikke hente SP3, da den er på engelsk, og jeg skal bruge en dansk.

Jeg har heller ikke kunnet finde nogen på nettet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. maj 2018 - 19:02 #5
Det var trist :-(
Det er jo også over fire år siden opdateringerne til XP stoppede, så det bliver nok svært.
Avatar billede Mikael Ekspert
20. maj 2018 - 09:13 #6
#4 Ja, SP3 (og SP2) er ikke nemme at finde på DANSK.
Derfor har jeg dem begge liggende på min MEGA til download.

Det anbefales, at du downloader med Chrome eller Firefox fra min MEGA.
(IE er ikke gode venner med MEGA.)

OBS!!! Der kommer garanteret ingen snavs med fra min MEGA ;)

Xp SP2
https://mega.nz/#!XVE3nDCA!NQHyZj3yL7JkpK36PD1dKTNPStZtfB5_ZDOiHHzWdfI

Xp SP3
https://mega.nz/#!jZE0kARb!b6maEseqEAobhZV1agxy32ydjEfvwwH88q4OksEVUxc
Avatar billede Mikael Ekspert
20. maj 2018 - 09:20 #7
PS til ovenstående (#6)

Efter at SP3 er installeret, så søg "update).. Der kommer mange selvom Microsoft er stoppet med XP update for længe siden.. Hent ALT.. Både vigtige og "frivillige" update.
Avatar billede akse0435 Seniormester
21. maj 2018 - 11:28 #8
Hej.

Det virkede at opdatere til SP3, men nu har jeg så et andet spørgsmål.
Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde en dansk version af Internet Explorer 8 til den?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2018 - 11:49 #9
Avatar billede akse0435 Seniormester
21. maj 2018 - 13:50 #10
Nej, den kan ikke hentes.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2018 - 14:05 #11
Avatar billede Mikael Ekspert
21. maj 2018 - 14:38 #12
Som jeg husker det, så kommer Explorer 8 automatisk når du søger update EFTER SP3. ???
Avatar billede akse0435 Seniormester
21. maj 2018 - 16:42 #13
Når jeg forsøger at åbne Windows Update, får jeg også meddelelsen: "Serveren blev ikke fundet.
Avatar billede Mikael Ekspert
22. maj 2018 - 09:06 #14
#13.. Ja det er ofte noget "ged" at få gang i Microsoft update efter Xp sp3.
Jeg har glemt hvad jeg plejer at gøre. (Har ikke installeret en SP 3 siden efteråret 17)

Men jeg MENER, at jeg plejer at installere en Google Chrome, og lader den være "standard browser".

Derefter er der på XP flere steder (på computeren) hvor der kan søges "update".
Det plejer så at ende ud i at en "aktive X" opdateres, og derefter kommer der hul igennem til Microsoft update ???

PS!!! Ovenstående er KUN fra min hukommelse, og har ikke lige en XP ved hånden. ;)