Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. maj 2018 - 08:21 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Fjerne pile på genveje = Windows 10

Hvordan fjerner man pile på genveje - Windows 10 ?
*
Jeg synes, at jeg havde fjernet dem - efter samme metode, som på andre windows systemer :
regedit - inkfile
omdøb IsShortcut til AriochIsShortcut.

Men, lige pludselig - efter en opdatering - er pilene tilbage ...

Så hvad gør jeg nu ?

Hilsen Jørn *
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. maj 2018 - 08:22 #1
lnkfile ikke inkfine
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2018 - 08:42 #2
Åben en cmd som admin og kør denne kommando og genstart din pc:
REG ADD "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons" /v 29 /t REG_SZ /d 25,77,69,6e,64,69,72,25,5c,53,79,73,74,65,6d,33,32,5c,73,68,65,6c,6c,33,32,2e,64,6c,6c,2c,2d,35,30 /f
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2018 - 08:45 #3
Hvis du vil have genvejsikonerne tilbage igen skal du igen åbne en cmd som admin og køre nedenstående kommando og genstarte din pc:
REG DELETE "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons"
Avatar billede INK Ekspert
20. maj 2018 - 08:52 #4
Nu bliver jeg nysgerrig 😀.
Hvad er formålet og fordelene ved denne ændring?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2018 - 09:01 #5
#4 pilene er grimme
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2018 - 09:03 #6
Der er ingen fordele ink. Det er af kosmetisk grad at man fjerner disse genvejspile. Personligt synes jeg heller ikke de "pynter" på et skærmbillede
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2018 - 09:11 #7
og jf https://www.tekrevue.com/tip/remove-shortcut-arrow-icons-windows/
Update [2018-02-20]: We have been informed that the steps in this article may no longer work for the latest versions of Windows 10, including the Fall Creators Update.

så man skal finde en ny måde at rette det på.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2018 - 09:13 #8
Min metode virker. Er testet på build 1803.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. maj 2018 - 09:14 #9
T*A*K til alle - Jeg kigger på det - lidt senere ...

Ja, jeg synes ikke om de pile - Selv om de vel ikke, direkte "skader" ...
Avatar billede kirpo Juniormester
20. maj 2018 - 09:30 #10
schulze
Min medfødte nysgerrighed fik mig til at prøve dit tip til at fjerne pilene på genvejsikonerne med det resultat, at jeg i stedet for pile fik nogle små firkanter med ombøjet hjørne (tekstside).
Det var bestemt ikke kønnere end pilene, men heldigvis virkede din fortrydelseskommando.
Så jeg lever med pilene !!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2018 - 09:44 #11
#10 - http://www.thewindowsclub.com/ultimate-windows-tweaker-4-windows-10
hent programmet, og i det vælger du Customization i venstre menu, og fanebladet File Explorer - så er der en stor blå knap til at fjerne pilene - klik og genstart - vil du have pile igen, så er det samme sted (knappen skifter funktion)
Og der er mange andre indstillinger man kan pille ved...
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2018 - 09:53 #12
Har brugt denne https://winaero.com/comment.php?comment.news.1836 for at fjerne pilene med flere forskellige versioner af Windows
Når den er installeret og startet skriver man "search arrow" i søgefelt, trykker på resultat og vælger hvad man ønsker. I programmet her kan man fortryde og gå tilbage til Windows default indstillinger. Har ikke prøvet #11 men det virker måske på samme måde.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. maj 2018 - 10:06 #13
Pilene akk ja er ikke det snarvei? Papirkurven min har ikke pil og jeg lærte en gang bruk snarvei på skrivebordet det har faktisk ingen 0 verdi den.

Et bilde 1.26 MB med snarvei 0 i verdi, kunne man bytte ut pilen med en Rose det skulle jeg likt, betyr egentlig ingen ting for meg bare kosmetisk?
Claes57 syntes dem er grimme enig i det, helt klart noe må man jo ha, tenk om man kunne bytte etter Humøret du er i. har jeg misforstått noe her?
Arne
Avatar billede kirpo Juniormester
20. maj 2018 - 10:11 #14
#11
Tak claes57
Dit forslag virkede, så nu er jeg "pileløs"
Avatar billede 450025 Ekspert
20. maj 2018 - 10:33 #15
Å Faexxx jeg vil ha en rose jeg? men pytt den pilen er ok noe må jeg ha skjemmer ikke meg i hele tatt. Gratulere.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2018 - 10:34 #16
Og Tweaker 3.1 virker på Windows 8.1 :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. maj 2018 - 12:15 #17
Mange TAK til alle deltagerne .... Jeg brugte Ultimate Windows Tweaker ...

Men jeg tvivler ikke på, andre forslag også virker - Fortsat God Pinse ....Tak til claes57 ...
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2018 - 19:51 #18
hæ havde sket ikke bemærket de hvide boks.

Hent denne fil, udpak den og gem empty.ico filen i c:\windows\system32:
https://serverguider.dk/zip/empty.zip

Kør herefter følgende kommando som admin:
REG ADD "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons" /v 29 /t REG_SZ /d %windir%\system32\empty.ico /f
Avatar billede 450025 Ekspert
21. maj 2018 - 00:33 #19
Jeg likte foreslaget til INK #4 hva dreper man en myg med? Her kalder man det her moskitos det er slike små jevler så små du ser dem nesten ikke, men stikker kan dem
Arne.
Avatar billede kirpo Juniormester
21. maj 2018 - 08:31 #20
Professor Mathiesen
Jeg ved godt, at man kan springe over indlæg, men det virker sommetider, som om du måske keder dig, og synes du bør skrive et eller andet "dumsmart"
Avatar billede 450025 Ekspert
21. maj 2018 - 09:20 #21
Godtar den, men har du ikke andre spørsmål å komme med burte du la være,
det er ikke noe problem med den pilen forstår du ikke at jeg ler av deg.
Kom heller med noe mer kunstruktivt som vi alle kan dra nytte av ditt spørsmål var for dumt, jeg hopper av.
Arne
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. maj 2018 - 16:27 #22
Så Så ... Nyd Solen - Nyd, at Kronprins Frederik holder Royal Run ,,,,

Alle vore børnebørn - 6 børn, var med på Frederiksberg - Fik en bluse og en Medalje,
som alle andre deltagere. Den ældste kom ind som No. 2 - I hendes aldersklasse ...

I denne tråd må der være plads til ALLE = Alle !
Avatar billede 450025 Ekspert
21. maj 2018 - 17:03 #23
Herlig Ikke Ekspert  Jeg har vert i Garden selv jeg gikk vakt på Amalienborg vakt i nord Sjelland også deltok i Tatu i England, 2 bilder av meg er over skrivepulten min her, en flott tid jeg må få lov å si dette.
Er faktisk stolt også i Garden ble man faktisk voksen og folkeskikken har fulgt meg hele livet, hadde 4 gode Kammerater i mange år nu har dem vandret bort trist,
men hvor lang veien for alle det vet vi lite om, Gratulere med Bluse og Medalje og så nr 2 herlig.
Jo her er plass for alle bare noen tøyer grensen lidt langt enkelte gange.
Prøver selv men klart en glip kan jo forekomme ingen er feilfri.
Takk for fine ord fra deg.
Arne.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. maj 2018 - 17:13 #24
Tak for din historie, Arne ...
Også tak for din deltagelse i tråden ...
Du er - altid, velkommen hos mig ... (Ikke-Ekspert) ved navn Jørn ...
Avatar billede 450025 Ekspert
21. maj 2018 - 17:28 #25
Takk Jørn ble veldig glad for det du skrev og så vet du jeg liker hunden din.
Arne.