Avatar billede Sara9 Juniormester
21. maj 2018 - 02:11 Der er 5 kommentarer

Generel statistik vha. VBA

Hej

Jeg har et excel ark med 12 kolonner og 18288 rækker. Jeg skal nu vha. VBA lave generel statistik fx.:

  Antallet af bachelorstuderende for hvert fakultet (kolonne K)
• Antallet af kandidatstuderende for hvert fakultet (kolonne K)

Jeg skal lave en sub/function der, ved tryk på en knap, laver ovenstående statistik. Min sub/funktion skal kunne håndtere, hvis arket findes i forvejen. Hvis arket findes i forvejen skal
brugeren spørges inden data overskrives. Resultater skal gemmes i et nyt ark.

Senere skal jeg lave grafer til de fundne statistikker. Håber i kan hjælpe, da jeg er helt lost.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
21. maj 2018 - 07:57 #1
Dette behøver du ikke VBA til...

Brug enten funktionen =TÆL.HVIS() eller =TÆL.HVISER()
...alt efter, hvad der skal tælles af kriterier.
Avatar billede finb Ekspert
21. maj 2018 - 08:28 #2
Du lærer mest af at vise os dit eget forslag,
inden vi kommenterer.
Avatar billede kim1a Ekspert
21. maj 2018 - 09:29 #3
Løser du faktisk nogle (andre) af disse spørgsmål selv? :-)
Avatar billede Sara9 Juniormester
21. maj 2018 - 17:04 #4
Kim1a har skrevet en privat besked til dig. Håber det er i orden :)
Avatar billede kim1a Ekspert
21. maj 2018 - 20:14 #5
Er ved at kigge på det.