21. maj 2018 - 14:22 Der er 21 kommentarer

Micro SD kort

Jeg har slettet alle filer på mit hukommelseskort og nu kan win ikke finde kortet. Computeren giver godt nok lyd når min USB stik sættes i, men mere sker der ikke. Det er et EVO 64 GB HC.
Hvordan kan jeg komme til at bruge det igen?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. maj 2018 - 14:38 #1
Måske dit SD-kort bare ikke får et drevbogstav?

Prøv Win+X og Diskhåndtering.
Hvis du ser dit kort i det øverste vindue uden drevbogstav, højreklik og tildel med "Skift drevbogstav og sti".
21. maj 2018 - 14:48 #2
Det er ikke at se der.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. maj 2018 - 14:56 #3
Næste steps vil være, ganske enkelt at prøve i en anden USB-port, og derefter i en anden PC.
21. maj 2018 - 14:58 #4
Begge dele er afprøvet uden det hjalp.
Avatar billede INK Ekspert
21. maj 2018 - 15:07 #5
Hvis det er et hukommelseskort fra et kamera, kunne du forsøge at formatere det i kameraet først.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. maj 2018 - 15:09 #6
Så kunne det jo godt tyde på at den har taget skade, så den ikke længere kan tilgås.
Hvis du har (uerstattelige!) data på den, er der desværre kun ret bekostelige løsninger tilbage, og selv her er der ingen garanti for succes.
21. maj 2018 - 15:12 #7
Jeg er ikke interesseret i gammel data, kun at få gang i det igen.
Da det ikke har været muligt at komme i kontakt med kortet, har det heller ikke været muligt at formater.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. maj 2018 - 15:17 #8
Jeg blev lige vildledt af USB-delen, men helt rigtigt, som ink skriver i #5, så forsøg at formattere kortet direkte i kameraet - man kan ind imellem være heldig, at det kan sparke liv i et ellers livløst kort.
21. maj 2018 - 15:21 #9
Det er ikke fra et kamera, men et USB stik brugt til mit TV. Og det kan ikke formater og selvom det kunne tænker jeg det ikke ville være muligt, da kortet ikke bliver genkendt nogen steder.
21. maj 2018 - 15:22 #10
Jeg har prøvet at formater kortet i min drone, men det finder heller ikke kortet og kan derfor ikke formater.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. maj 2018 - 16:03 #11
Så er muligheder udtømte - en tur i skralderen og op med tegnebogen. ☹️
Avatar billede store-morten Ekspert
21. maj 2018 - 16:09 #12
Er det ikke sådan at Tv ét har formateret kortet og det derefter kun kan bruges i  Tv ét
21. maj 2018 - 16:18 #13
Nej, mit fjernsyn har og kan ikke formater.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2018 - 16:35 #14
Sidder dit Micro kort i en holder og er den låst?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. maj 2018 - 17:00 #15
Låsen på en adapter spærrer kun for skrivning til kortet - dette kort kan slet ikke læses?!?
21. maj 2018 - 17:59 #16
Den sidder i en "holder" men den kan ikke låses.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. maj 2018 - 19:32 #17
Beklager, men se #11.
Avatar billede Mikael Ekspert
22. maj 2018 - 09:17 #18
Prøv at installere "MiniTool 10,2" som gratisversion..

Jeg ved ikke om det hjælper.. Men "MiniTool" har før genkendt en USB stik, hvor Win ikke kunne.

Er du heldig, så kan "MiniTool" formatere til det ønsket. ???
https://www.partitionwizard.com/download.html
22. maj 2018 - 20:04 #19
Det tool finder en del bla. rigtig mange linjer som her https://imgur.com/a/aulgyRG
Avatar billede Mikael Ekspert
22. maj 2018 - 21:37 #20
#19.. Jeg genkender ikke helt dit billede, HVIS det er fra MiniTool ??

Men hvis du anvender Minitool, så klik på det disk nummer som kortet har i programmet.. Vælge "formater" eller "Delete all paratitions"..

Lav dine valg og tryk "Apply" oppe i øverste venstre hjørne.

PS!!! Slet ikke det forkerte kort eller harddisken ;)
22. maj 2018 - 22:45 #21
MiniTool finder ikke noget desværre. Tror vist bare jeg ender med at smide det ud.