Avatar billede jcr18 Professor
21. maj 2018 - 16:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til windows 7

Et tilfældig anslag på tasturet i forbindelse med afstøvning bevirkede at jeg fik en eller anden meddelelsesboks om nulstilling af adgangskode. Var for hurtig til at genstarte pc`en hvorefter den startede op men jeg kommer ikke længere ind i windows, Den skriver kun DVI INGEN SIGNAL. S¨aner ikke hvad der sker "bag ved systemet" men noget tyder på at windows slet ikke bliver indlæst. Hvad kan jeg gøre? (vil lige prøve at google mig frem også),
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2018 - 16:54 #1
Du skulle have ventet med at støve tastaturet af til maskinen var slukket.
Men nu til sagen: Prøve at starte maskinen, tryk under opstarten gentagne gange på F8. Derved kommer maskinen i "Fejlsikret tilstand". Prøv at rulle tilbage til seneste gendannelsespunkt, og se om maskinen starter normalt.

Der er en lille video herunder, der forhåbentlig kan være en hjælp til at tæmme "dyret".

https://www.youtube.com/watch?v=9BrVlw_DiF0
Avatar billede jcr18 Professor
21. maj 2018 - 17:08 #2
Hej ErikHg: Ja jeg havde lidt travlt. Ærgeligt at jeg ikke lige nåede at læse dialog beskeden.Den indlæser ikke bios selv ved mange gange tryk på både F2 og F8 knappen. Men jeg kan høre bip lyden når pc`en tændes. Jeg ser lige youtube videoen.
Avatar billede jcr18 Professor
21. maj 2018 - 17:13 #3
Jeg kommer slet ikke ind i bios. Er bange for at pc`en slet ikke vil snakke med min harddisk (samsung solid mode 850 EVO) Mener at man kan mærke en smule snurren når harddisken er aktiv. Den virker død selv om den ikke er ret gammel. Hmmm?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2018 - 17:32 #4
Du kan ikke mærke om SSD´en er aktiv, da der ingen bevægelige dele er i den, Yderligere bliver en SSD ikke varm, sådan som en harddisk gør.
Prøv evt. at trykke gentagne gange på F9 eller det kan også være DEL knappen under opstarten. Derved kommer du ind i CMOS opsætningen.
Avatar billede jcr18 Professor
21. maj 2018 - 17:50 #5
Intet sker. Jeg får ikke lov at komme ind overhovedet. Kun biplyden er faktisk aktiv.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2018 - 18:21 #6
Er der tale om en stationær eller en bærbar?
Hvis det er en stationær kan du måske have fået rykket ved skærmkablet.

Prøv at studere videoerne herunder:

https://www.youtube.com/watch?v=2RUe5m8Z0MY

https://www.youtube.com/watch?v=BxJ4s1sQunQ

https://www.youtube.com/watch?v=qsUwQqEkLqs
Avatar billede jcr18 Professor
21. maj 2018 - 20:53 #7
Det er en station og alle stik er checket og sidder som de skal. Hvis bare jeg viste hvilke knapper jeg kom til at trykke på så jeg måske kunne genskabe dialogboksen? Jeg checker videoerne op. Tak.
Avatar billede jcr18 Professor
21. maj 2018 - 21:07 #8
Dit nederste link med at tage ram ud og cmos batteriet har jeg også gjort. Batteriet var ude i flere minutter men jeg har ikke prøvet at rengøre ram som vist her. Ved du om man skal bruge noget specielt ud over en almindelig klud?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2018 - 21:29 #9
Nej du skal ikke bruge rensevæsker eller lignende.
Jeg kom til at tænke på at det måske kan være en fejl i en af RAM-blokkene.
Prøv at tage dem alle ud, og sæt derefter en blok i, og se om computeren starter.
Hvis ikke, så fjern RAM-blokken igen, og prøv igen at tryk på startknappen. Starter den, så kunne meget tyde på at den første RAM-blok er defekt.
Nu ved jeg jo ikke hvor mange RAM der i alt er installeret, men hvis der er tale om Windows 7 32 bit er det begrænset. Er der tale om en 32 bit version er alt over 4 GB uanvendeligt for maskinen, da en 32 bit version kun kan håndtere max. 4 GB. Er der derimod tale om en 64 bit version der det kun bundkortet der sætter grænsen for hvor meget RAM der kan installeres.
Avatar billede jcr18 Professor
21. maj 2018 - 21:52 #10
Bundkortet er et asus B85M-E og jeg kører med kingston hyper blue X. Benytter kun èn ramblok tiul sde 8 GB i hukommelsen. Har prøvet at flytte den over i den anden blok. Uden resultat. Men må se på ramblokke så. Er dog en relativ ny maskine.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. maj 2018 - 22:43 #11
Jeg forstår slet ikke, hvad I har gang i.
Fejlmeddelelsen er "DVI INGEN SIGNAL"
Det betyder, at den ikke får noget signal til skærmen fra computerens grafikkort.
Så er det vel der, at man skal fejlsøge. Computeren kan sagtens være startet op i baggrunden, men det kan  man ikke se, når skærmen ikke får noget signal. Det er også derfor, at man ikke kan se, om man kan komme i bios eller ej, for den får jo ikke noget signal til skærmen.
Så start med at pille grafikkablet fra og sæt det i igen og skru det godt fast osv. Hjalp det ikke? Så skal man nok til at se på, om Grafikkortet ikke sidder ordentligt fast i bundkortet. Så ud med det og i igen.
Hjalp det heller ikke, så skal man nok til at se på, om Grafikkortet er stået af.
Avatar billede jcr18 Professor
22. maj 2018 - 11:53 #12
Findes der en måde at kontroller grafikkortet? - Det er indbygget i bundkortet. Bundkortet er en: ASUS B85M-E.
Avatar billede jcr18 Professor
22. maj 2018 - 12:30 #13
Kurtba > Jeg havde en nyere "ældre" asus grafikkort liggende og damn om det ikke passede til bundkortet og nu er der signal. grafikkortet har faktisk 2 dvi-indgange. Så i aften prøver jeg at koble det på. Over i højre side sidder der en indgang hvor der er 6 huller (kunne ligne noget strømindgang?), men er i tvivl om jeg behøver dette? Der ligger ikke noget i bundkortet der umiddelbart kan kobles på.
Avatar billede jcr18 Professor
22. maj 2018 - 21:18 #14
Bundkortet fungerer fint. Nu er der billed igen, men..............desværre ser det ud til at også VGA indgangen er defekt. Mit reserve grafikkort er et NVIDIA Geforce 6800 Serius GPU. Denne har heldigvis 2 x DVI indgange så dem kunne jeg begge bruge og nu er der også forbindelse til begge mine skærme igen.
Jeg takker mange gange for jeres input.