Avatar billede dcedata1977 Mester
11. august 2018 - 20:30 Der er 11 kommentarer

FTP/WEB server på windows 2016 server

hey jeg har installeret windows 2016 server på en stationær
WEB / FTP vil jeg gerne have til at virke.

jeg kan ikke få adgang til min server udefra. både WEB/FTP

lokalt har jeg ingen problemer.

det har jeg prøvet.
1 slette alle port forwarding og oprettet kun port 80 / 21
2 slå firewallen fra

for mig lyder det som om der er noget der blokere for adgangen til serveren
men jeg kan ikke hitte ud af det hmmm.

nogle som har en ide til hvad jeg kan gøre for at få den til at virke ? :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. august 2018 - 20:56 #1
Når du skriver lokalt, snakker vi så direkte på serveren via konsol og browser?

Hvad sker der, hvis du prøver at telnet til portene på serveren på samme netværk, som den selv sidder på (evt. via PortPing)?

Hvor har du lavet den port forwarding - i serverens egen firewall eller???
Avatar billede dcedata1977 Mester
17. september 2018 - 17:11 #2
nu er jeg kommet et skridt videre.

på den server som jeg ikke kan få til at virke. sidder der 2 netkort i. og har lavet sådan al trafik går igennem den,

nu har jeg så prøvet at lave en server med "samme" opsætning men kun med et netkort, og nu virker det som det skal ??

hvad gør jeg forkert med server config. 1 ? alså hvor der sidder 2 netkort i

begge kører windows 2016 server
AD
dhcp
dns
IIS

har sikkert glemt nået at skrive så spørg løs

målet er at sætte en server hvor al trafik kører igennem (er et kontrol freak)

og vil lave mig en hjemmeside hvor den kører på min server så for at spare lidt penge på webhotel. serveren kører jo alligevel så derfor
Avatar billede puren Ekspert
18. september 2018 - 08:25 #3
Set fra et sikkerheds perspektiv viile jeg aldrig KØRE IIS og AD på samme server bliver din server hacket så for han adgang til hele disken men også adgang til dit AD

Og så havde jeg nok brugt en Linux box til webserver, for lad os nu være ærlige hullerne i IIS er større end hullerne i et fiskegarn
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. september 2018 - 08:44 #4
Jeg kunne forestille mig, at din server med to netkort i snubler i noget routing.
Hvad er hensigten med de to kort?!?

Som puren er inde på, ville jeg nok også holde en offentlig webserver lidt på afstand af min DC. Ikke nødvendigvis gå bort fra IIS, men som minimum placere den i DMZ.
Avatar billede dcedata1977 Mester
18. september 2018 - 08:47 #5
#3 hvliken linux box har du I tankerne ? har du evt et link ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. september 2018 - 09:25 #6
Søg på "LAMP", så får du et rigt udvalg.

Linux
Apache
MySQL
PhP
Avatar billede dcedata1977 Mester
18. september 2018 - 15:07 #7
#4 hvad betyder DMZ ?
Avatar billede dcedata1977 Mester
18. september 2018 - 15:08 #8
tror at jeg finder en gammel bærbar som kan trække min hjemmeside.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. september 2018 - 19:27 #9
DMZ er en "demilitariseret zone" der er adskilt fra dit lokale netværk - netop for at sikre, at en ubuden gæst også forbliver udenfor døren, selvom webserveren skulle blive kompromitteret.
Avatar billede dcedata1977 Mester
19. september 2018 - 20:39 #10
hvad betyder "kompromitteret" ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. september 2018 - 11:37 #11
Hvis nogen brækker ind i den, er den kompromitteret - så er der en risiko for at man vil forsøge at arbejde sig videre rundt i miljøet.