Avatar billede mikedk2100 Juniormester
10. november 2018 - 09:04 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Streame sin egen "radiostation" internt

Jeg vil høre, om nogen kan anbefale et nemt (og billigt) software til at streame musik fra min stationære PC til en intern IP-adresse, hvorfra jeg så kan hente streame på mine IP-radioer.

Baggrunden er, at jeg har to Imperial I10 IP-radioer, der normalt streamer enten tysk radio eller DR P5. Derudover har jeg en Chromecast Radio til mit gammeldags stationære anlæg i stuen. Jeg tænkte på, at jeg har så meget julemusik liggende på min stationære PC, at så lave min egen "radiostation", og så lade mine IP-radioer og Chromecast hente streamet i julemåneden.

Alle enheder er sat op på samme router, så det burde vel kunne lade sig gøre at lave en intern IP-adresse, hvorfra radioerne kan hente streamet? Og så burde der vel heller ikke være noget problem med KODA etc, når lyden aldrig kommer udenfor lejligheden.

Men findes der et stykke software, som kan lade mig lave en spilleliste eller eventuelt selv blande og streame det?

Skal vi gå skridtet videre, så kunne det være lækkert med software, som også kunne lave "TV", altså streame tv til en IP-adresse, som en anden intern enhed kunne hente. F.eks. mit TV.

Men findes det?
Mvh
Michael
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2018 - 13:45 #1
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2018 - 05:07 #2
hvis du vil streame tv kan du bruge obs
https://www.google.dk/search?client=opera&q=obs+studio&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

kræver en twitch eller youtube konto, så streamer du dertil, og ser derfra
så skal du bruge chrome, så du kan slukke for ekko lyd
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2018 - 05:14 #3
Avatar billede mikedk2100 Juniormester
17. november 2018 - 10:10 #4
Tusind tak for hjælpen. Det vil jeg prøve, så jeg kan få min egen juleradio i december :)

Mvh
Michael