Avatar billede Erik Jensen Juniormester
14. november 2018 - 21:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Email program ude af funktion - nyt søges.

Mit nuværende email program på min hjemmeside - engang skrevet af en ukendt i php - ser ud til at være defekt/ubrugelig og jeg tænker, at det måske skyldes at One.com har opgraderet deres php til nyeste version.
Er der nogen, der kender til et email php script, der er nemt at indsætte på en hjemmeside, når man ikke er programmør, så må I meget gerne sende mig et tip. Email programmet ligger her: www.zerious.dk

Venlig hilsen Erik Jensen
Avatar billede Erik Jensen Juniormester
14. november 2018 - 21:18 #1
Ps:
Jeg glemte lige at skrive, at det gerne må være skrevet i html (bare det virker), men er det skrevet i php, skal det selvfølgelig været i den seneste php version.
Avatar billede Erik Jensen Juniormester
14. november 2018 - 21:25 #2
Glem venligst denne forespørsel - jeg finder en anden løsning. Beklager meget.
Venlig hilsen Erik
Avatar billede posten Ekspert
14. november 2018 - 23:20 #3
nu har du jo spurgt jeg vil til en hver tid anbefale du bruger : https://www.mozilla.org/thunderbird og den er dansk og virker også i html og php
Avatar billede Erik Jensen Juniormester
14. november 2018 - 23:46 #4
Jaså! Men jeg bruger i forvejen programmet på min pc. Men hvordan kan det lade sig gøre at bruge det inde fra en hjemmeside, ved du det?
Avatar billede htx98i17 Professor
15. november 2018 - 06:02 #5
Det du har på din hjemmeside er en formular af html som sender det indtastede igennem et php-script som sender formularen til din emailadresse, som dit emailprogram henter fra din post-server.

Post koden fra contact.php så kigger jeg på det.
Avatar billede Erik Jensen Juniormester
15. november 2018 - 06:43 #6
Tusind tak for dit tilbud. Men efter at jeg lagde denne forespørgsel, har jeg tænkt, at det er ærlig talt lidt fjollet, når jeg allerede har en ganske god - og brugbar - kontakt formular i mit slægtsprogram. Jeg skal bare skrive en fin lille tekst, der henviser til den, så skal det såmænd nok gå. Men tak alligevel :-)
Venlig hilsen Erik
ps: viser det sig som en dårlig løsning, vil jeg gerne have lov til at vende tilbage til dit tilbud.
Avatar billede htx98i17 Professor
17. november 2018 - 07:32 #7
Du kunne linke fra din menu eller kontaktside direkte til mailformen i dit slægtforskningsprogram med linket: http://www.zerious.dk/humogen/mailform.php
Avatar billede Erik Jensen Juniormester
17. november 2018 - 14:58 #8
Tak for det. Den snupper jeg lige og sætter ind :-)
Hilsen Erik
Avatar billede Erik Jensen Juniormester
17. november 2018 - 15:12 #9
Htx98i17!
Når jeg vælger det link, du har sat ind her, virker det perfekt - herfra. Men hvis jeg sætter linket ind på min hjemmeside, så dur det ikke. Prøvede også at fjerne http:// men resultatet var det samme, bare en henvisning til mailformularen.
Nu lader jeg det være, hvis nogen ønsker at sende mig en mail, så finder de sikkert frem til muligheden. Men tak alligevel - hilsen Erik