Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 18:31 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på Wifi

Hej eksperter.

Fik idag købt en ny bærbar pc. Acer Nitro 5. Men jeg kan ikke logge på mit trådløse netværk på trods af, at der er fuld forbindelse. Den skriver følgende "Der kan ikke oprettes forbindelse til netværket" Den skriver det samme, hvis jeg prøver 5G forbindelse.

Igen, jeg er elendig til PC og kommer lige fra en macbook.

Kan i mon hjælpe mig..?
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 18:44 #1
Computeren har WIndows 10 og jeg kan sagtens oprette forbindelse til netværket via internetkabel. Og er på det trådløse netværk fra både min Mac og iphone..
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2018 - 18:51 #2
Har du fundet dit netværk i internetikonet nederst i højre hjørne  og indtastet koden?
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2018 - 18:55 #3
Du har vel ikke ved en fejl slukket for wifi enten på en mekanisk kontakt eller i softwaren?
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 19:02 #4
Jeg kan sagtens finde netværket og der er fuldt signal. Skriver koden og får "kan ikke oprette forbindelse til netværket"..
Wifi er aktiveret på PC'en, flytilstand er FRA.

INK. Det tror jeg ikke. Det eneste jeg har gjort siden jeg har fået og startet computeren op er, at prøve at oprette forbindelse til internettet.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. november 2018 - 20:17 #5
Så må det være en forkert kode, prøv at nulstille routeren og brug den kode der står på routeren. Eller check evt. om det er den rigtige kode med mobiltelefonen.
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 20:20 #6
#5 Ikke forkert kode.. For skriver jeg en forkert kode, så får en forkert kode meddelelse med det samme. Når jeg skriver den rigtige, så søger den i 5-10 sekunder og kommer med fejlmeldingen.. hmm
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. november 2018 - 20:29 #7
prøv om du kan logge på wifi fra din mobiltelefon for at finde ud af om det er routeren eller pc´en det er galt med
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 20:31 #8
Jeg er på wifi fra både min telefon og min macbook. Og det er en splinterny computer.. :/
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. november 2018 - 20:44 #9
Hvad med wifi ikonet nederst th på windows skærmen, hvordan ser det ud? Er der en stjerne ved siden af? eller en gul trekant?
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. november 2018 - 20:45 #10
Prøv dette:
#1 Højreklik på netværkssymbol (Placeret på proceslinjen i bunden af skærm)
#2 Vælg "Åbn netværks- og Internetindstillinger"
#3 Vælg Status
#4 Skift adapterindstillinger
#5 Klik på WiFi - Egenskaber - Markere TCP-IPv-4 - Egenskaber
#6 Sæt prik i "Hent automatisk DNS serveradresse"

Denne fremgangsmåde er på win10, men andre win-versioner har en lign. indgangsvinkel.
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 20:53 #11
Der er en stjerne ved siden af.

#10 Hvis jeg følger din guide så er der ikke noget egenskaber under Wifi og dermed kan jeg ikke finde det..

Amen altså. Hvorfor har de ændret så meget i Windows.. Savner allerede gamle windows XP eller min mac xD
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 20:54 #12
#10.  Tror jeg fandt det nu. Men det er aktiveret det du beder mig om..
Avatar billede nopsen Ekspert
16. november 2018 - 20:59 #13
prøv at højreklikke på netværk ikonet - foretag fejlfinding af problemer.
hvis du derefter får muligheden for at nulstille netkortet, så prøv det.
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 21:00 #14
#13. Får ikke den mulighed..
Avatar billede nopsen Ekspert
16. november 2018 - 21:04 #15
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. november 2018 - 21:07 #16
* betyder at den ikke er på nettet
Prøv om du kan logge på et andet trådløs netværk. Du kan fx lave internetdeling fra din telefon.
Hvis det virker, så check koden en gang til, at der ikke er et tegn der indtastes forkert eller et mellemrum.
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 21:20 #17
#15. Nu prøvede jeg at nulstille netværkskortet og dernæst genstarte computeren. Nu kan jeg slet ikke finde nogle wifi signaler mere???
Wifi er stadig aktiveret på computeren of fejlfinding giver ingenting...
Avatar billede nopsen Ekspert
16. november 2018 - 21:30 #18
eftersom den er ny, har du installeret alle opdateringer på windows update?
evt tjekket efter nyere drivere til netkortet
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. november 2018 - 21:32 #19
Det skal jo bare virke på en nhy computer, ingen grund til at lave opdateringer og nulstillinger før man har prøvet om den klan gå på et andet trådløst netværk.
Avatar billede nopsen Ekspert
16. november 2018 - 21:39 #20
#19
fordi den er ny, kan der stadig mangle mange opdateringer siden den blev produceret, og nyere fejlrettede drivere.
det kan ikke skade noget at nulstille/opdatere.
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 21:40 #21
Nu virker det som om, at den ikke har installeret netværkskortet igen. Kan hverken finde trådløs signal eller komme på nettet med LAN-kabel.. Nu er den helt fucked....
Avatar billede nopsen Ekspert
16. november 2018 - 21:44 #22
lyder mere og mere som en indlevering der hvor den er købt
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 21:59 #23
Hvis jeg nu i tidernes morgen ændrede netværkskoden fra det oprindelige voalpyk. Er der så ikke et sted jeg kan finde det? Er jo på nettet fra min telefon og Mac og er ret sikker på, at jeg taster den rigtige kode ind på den nye PC. Men kan jo være jeg er galt på den.. Synes dog jeg har prøvet de fleste kombinationer jeg plejer at bruge.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. november 2018 - 22:06 #24
Du er nok på sporet, det er en forkert kode du bruger. Det er den mest sandsynlige årsag. Du kan se koden i routerens opsætning som du kommer ind i fra browseren ved at kende den rigtige ip adresse, dvs et tal, fx 192.168.1.1 for en yousee router.
Nemmere er det dog at nulstille routeren på reset-knappen og bruge det kodeord der står på knappen, det virker altid.
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 22:08 #25
Tror også det er nemmest hvis jeg nulstiller routeren så. For lige nu har jeg fibia fibernet i en alcatel boks og derfra til en anden router
Avatar billede Seller95 Novice
16. november 2018 - 22:26 #26
#24. En simpel reset af routeren hjalp og jeg er nu på fra min nye computer. Tak for hjælpen alle sammen!
Avatar billede mort1 Ekspert
17. november 2018 - 10:04 #27
Det var jo rart, at du fik "skidtet" til at fungere - Som jeg ser det, så kunne problemet være løst, hvis du, da J.Nielsen i sit svar #5, foreslog at du nulstillede ruteren ;-)