Avatar billede nemlig Professor
22. januar 2019 - 21:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHPmailer(), html-formatering og plain text

Hejsa.
Jeg benytter PHPmailer() til afsendelse af html-formateret tekst.
Men nogle mailklienter kan ikke læse html-formaterede tekster, hvorfor jeg også medsender teksten renset for html.
Jeg definerer teksterne sådan her i PHPmailer():

$mail->Body= $message; //html-tekst
$mail->AltBody= $text_body; //Plain-tekst

Lige nu skriver jeg plain-teksten linje for linje.

Findes der en nem metode til at konvertere html-formateret tekst til plain-tekst?
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. januar 2019 - 07:54 #1
Avatar billede nemlig Professor
24. januar 2019 - 11:09 #2
Tak for løsningen.
Nu vil jeg gerne teste, om det ser korrekt ud, men alle mine mailklienter håndterer html-mails.

Har du et bud på, hvordan jeg kan tjekke, hvordan mailen ser ud, når man modtager mailen som plain-tekst?
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2019 - 11:52 #3
Kan du ikke bare lade være med at sætte en content-type på din header? Så mener jeg den bliver betragtet som en text-email hos de fleste.
Avatar billede nemlig Professor
24. januar 2019 - 12:04 #4
Jeg gør brug af PhpMailer(), hvor jeg ikke ved, hvordan jeg skal ved hvordan healeren kan tilpasses.
Men du mener måske bare, at jeg kan teste ved at sende med php’s standard mail() og lade være med at sætte healeren?
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2019 - 13:00 #5
Ja, så længe det bare er i en testfase, så vil det jo sikkert være fint med mail()
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. januar 2019 - 10:11 #6
Alternativt kan du måske bare sætte IsHtml() til false.
Avatar billede nemlig Professor
25. januar 2019 - 22:48 #7
#6 I samme mail definerer jeg både html og Plain-text. Så bør det dække alle mail-klienter.
Hvis jeg sætter IsHtml() til false, så vil det vel ikke virke med html-delen?.

Men det fungerer faktisk fint med strip_tags, og jeg har testet det med mail().

Så alt spiller.
Derfor siger jeg tusinde tak for dine god input. :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. januar 2019 - 10:52 #8
Til dit spørgsmål om ishtml: Ja, meningen var bare her i testfasen. Jeg tænker bestemt ikke du skal udelukke den, når du går i drift :)

Godt, at du fik det til at virke.