Avatar billede candide Mester
20. marts 2019 - 09:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udglat en streg tegnet i fri hånd

Jeg har tegnet et logo i fri hånd med blyant, tegnet det op med tusch og så scannet det ind.
Nu vil jeg gerne have stregerne udglattede, så det bliver pænt. Er der en smart funktion i Photoshop, der kan klare dette?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. marts 2019 - 09:33 #1
Det er ikke en opgave for Photoshop. Der er brug for at konvertere tegningen til vektorgrafik i Adobe Illustrator, CorelDraw eller Inscape.
Det kan også gøres online: https://www.vectorizer.io/
men så er der brug for et af de nævnte programmer, hvis der skal efterredigeres.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. marts 2019 - 13:49 #2
* Inkscape
Avatar billede candide Mester
21. marts 2019 - 11:14 #3
Jeg har fået installeret Inkscape, men går så helt i stå. Er det en meget indviklet proces? Jeg forestillede mig at der var en simpel funktion der kunne gøre det i et snuptag
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. marts 2019 - 13:10 #4
Jeg kender ikke Inkscape, men bruger Adobe Illustrator.
Funktionen skal hedde vektorisering.
Du kan også sende filen til fr(a)finnrasmus.dk
Illustrator kan gøre det.
Avatar billede candide Mester
24. marts 2019 - 12:54 #5
Jeg har fået vektoriseret billedet, men har jo ikke løst problemet med at få udjævnet linjer endnu.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
24. marts 2019 - 14:34 #6
Du kan sende den scannede fil til mig, så jævner jeg linjerne med Adobe Illustrator.
Avatar billede candide Mester
24. marts 2019 - 17:32 #7
FinnRasmussen: Jeg har sendt en mail til dig