Avatar billede vifa Novice
23. maj 2019 - 13:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fit to page uden skalering

Hej,

Jeg kan se rigtig mange bruge Fit to Page når de laver regneark, med det resultat at tekst og andet tit bliver meget småt.
Er det ikke bedre allerede fra start at tilpasse efter en A4 side?
Jeg er relativ ny bruger af Excel, så vil gerne høre hvad andre har af normal praksis :-)

Vifa
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
23. maj 2019 - 14:17 #1
Jeg forsøger altid, at tilpasse mine Excel rapporter direkte til A4, i stedet for at benytte 'Fit to page', og ja, det ser bedre ud, så det vil jeg anbefale dig :-)
Avatar billede Jan K Ekspert
23. maj 2019 - 14:19 #2
Jeg er ikke tilhæbger at fit to page, men brugger det af og til for lige at få plads til en enkelt række eller kolonne. Det er jo ikke sikkert, at du kan lave et regneark, der passer i A4 format
Avatar billede Liquitas Praktikant
23. maj 2019 - 14:32 #3
Hvis man i et nyt excel ark bruger vis udskrift får man de stiplede linjer der viser din A4 side, men det kommer jo an på om det du skal bruge arket til passer indenfor linjerne om det er nødvendigt at scalere eller ikke.
Avatar billede vifa Novice
24. maj 2019 - 18:00 #4
Hej,

Tak for svarene :-)
Er der så en nem måde hvorpå man kan tilpasse bredden, udover at markere kolonnerne og trække lidt i bredden frem og tilbage indtil man rammer den rigtige størrelse?
Avatar billede Jan K Ekspert
24. maj 2019 - 19:03 #5
Marker kolonnerne og dobbeltklik i mellemrummet mellem det sidste markerede kolonnebogstav og det næste.
Avatar billede vifa Novice
24. maj 2019 - 23:44 #6
Hej Jan,

Så synes jeg bare at Excel tilpasser cellernes bredde til indholdet af dem?
Jeg tænker mere hvis jeg nu eksempelvis har smidt data ind i kolonne A, B, C, D og E og gerne vil have disse 5 kolonner til at fylde lige præcis en A4 side i bredden.
Er der en nemmere måde end at sidde og trække frem og tilbage i bredden på dem, indtil de passer til den stiplet linje der angiver udskriften?
Avatar billede Jan K Ekspert
25. maj 2019 - 10:05 #7
Så misforstod jeg. Excel kan fit to page "nedad", men ikke opad. Du kan forstørre, men skal stadig prøve dig frem, for at ramme præcis.