Avatar billede Besil Seniormester
24. maj 2019 - 19:35 Der er 6 kommentarer

Min PC er fyldt op, men af hvad?

Hej
Jeg har en PC med en harddisk på C: 196 GB + D: 24,9 GB.

Jeg bruger 8 GB på dokumenter og 54 GB på billeder.
På mit C: har jeg en mappe der hedder 'Program Files' (6 GB), 'Program Data' (6 GB) og 'Programmer (86)' (7 GB).

Jeg har prøvet at ryde op med diskfragmentering og andre gode råd til oprydning, men der er ikke mere at komme efter.
Hvor er alt min plads mon henne???
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2019 - 19:42 #1
diskfragmentering rydder ikke op på disken. Den flytter blot filerne sammen hvor de hører til. Hvis du skal oprydde skal du bruge "diskoprydning".
Når du kommer derind skal du vælge at rydde op i systemfilerne. Det kan frigøre mange GB
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2019 - 19:43 #2
Til oprydning automatisk kan CCleaner bruges:
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download/standard
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2019 - 20:16 #3
Sidste gang hjalp nedenstående prøv igen
Hvis det er Windows 10 ? Så tryk på Windowstasten + i . Så kommer du i indstillinger
Tryk på System Tryk på Lager Scrol ned til og Aktiver Lagerassistent vælg derefter Frigør plads Nu.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2019 - 20:25 #4
Og på C: Drevet i mappen Windows er der en mappe der hedder SoftwareDistribution
i denne en mappe der hedder Download åben den og slet filerne
Avatar billede milter Ekspert
24. maj 2019 - 21:16 #5
Prøv Treesize Free. Det kan fortælle dig, hvor de store GB-slugere befinder sig. Brug lidt tid på at forstå, hvordan programmet virker:

https://www.jam-software.com/treesize_free/
Avatar billede Karsten96 Praktikant
28. maj 2019 - 12:26 #6
Hej

Hvis du vil være på den sikre side, så køb en harddisk inden du begynder at rydde alt for meget op. På den måde kan du sikre, at du ikke får fjernet noget vigtigt :)

Mvh. Karsten
https://www.ostjydskturistbusser.dk