Avatar billede grzona Ekspert
05. juli 2020 - 22:41 Der er 13 løsninger

trådløst internet

hej eksperter.
skal et sted hen i 3 måneder og der er trådløst internet

til min pc har jeg gået med dèn her - https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/usb-2-0-netvaerks-adapter-600-mbps.html?gclid=Cj0KCQjw9IX4BRCcARIsAOD2OB1i_1YZkIYacVU2xVAsBAKpeAFR96t6KjEBtwsDT-98dP8ojDHLIqwaAqAeEALw_wcB

hvad med sikkerhed? kan andre gå ind på min forbindelse?
jeg har dokumenter med personlige sårbare oplysninger på min pc.

VH
Peter
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. juli 2020 - 00:02 #1
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. juli 2020 - 00:05 #2
Vil du sikre dine dokumenter skal de krypttogrageres - ellers er de ikke sikret mod tyveri (af PC/Harddisk).
Avatar billede grzona Ekspert
06. juli 2020 - 04:04 #3
du mener altså at andre ville kunne tilgå min computer/harddisk??? :-O
Avatar billede madklub Guru
06. juli 2020 - 07:19 #4
Hvis du vil være 100% sikker på at dine filer ikke kan ses af andre, skal du ikke koble din pc på nettet.

Hvis du kan nøjes med 99-99,9 % sikkerhed - som alle andre, er den ok.

Men bliv væk fra porno, russiske dating sider, betting osv.
Avatar billede grzona Ekspert
06. juli 2020 - 07:43 #5
jeg har nogle dokumenter på en CD som jeg ville sætte i engang imellem og arbejde på jobansøgning olig. hvad hvis jeg hiver dèn her  - https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/usb-2-0-netvaerks-adapter-600-mbps.html?gclid=Cj0KCQjw9IX4BRCcARIsAOD2OB1i_1YZkIYacVU2xVAsBAKpeAFR96t6KjEBtwsDT-98dP8ojDHLIqwaAqAeEALw_wcB
ud imens? og sætter dèn i igen bagefter alt er lukket og CDèn ude?
Avatar billede madklub Guru
06. juli 2020 - 07:59 #6
Dét jeg prøver at fortælle er, at du ikke behøver at bekymre dig for om nogen snager i dine filer.

Der er sikkert større risiko for at din CD bliver stjålet...
Avatar billede grzona Ekspert
06. juli 2020 - 08:01 #7
:-P jam DU sagde - Hvis du vil være 100% sikker på at dine filer ikke kan ses af andre, skal du ikke koble din pc på nettet.
Avatar billede madklub Guru
06. juli 2020 - 08:27 #8
Pas nu på den CD!
Avatar billede grzona Ekspert
06. juli 2020 - 08:42 #9
madklub. forstår nada :-D
Avatar billede madklub Guru
06. juli 2020 - 08:45 #10
Okay.
Du kan aldrig være 100% sikker. Selv NASA er ikke 100% sikker.
Du kan sagtens bruge wi-fi.
Der er ingen der interesserer sig for dine personlige filer.
Avatar billede wjens Guru
06. juli 2020 - 10:14 #11
Der er ingen endegyldige sandheder når det gælder sikkerhed.
Wifi på et åbent net (uden adgangskode) anbefales ikke til noget fornuftigt.
Wifi med en god kode/kryptering bruger vi næsten alle sammen.
Kryptering af harddisk/data er godt, hvis du er i risiko for fysisk tyveri af grej.

Men, selv med bedste wifi-sikkerhed kan du stadig blive ramt af en hacker når du er på nettet, så husk de almindelige regler med opdaterede programmer, aktiveret sikkerhed på pc'en og sund fornuft foran tastaturet. Så er du på sikkerhedsniveau med næsten alle andre.
Avatar billede wjens Guru
11. juli 2020 - 11:17 #13
Nej. Sikkerheden ligger ikke i adapteren. Sikkerheden ligger i den kryptering og det password, der bruges i kommunikationen mellem din pc og wifi-routeren. Og de ting kan du jo ikke selv vælge, hvis du er på et fremmed net.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_security.