Avatar billede Super Mester
18. september 2020 - 11:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kollonne med celler indeholdende "Checkboxe" går i uorden når Filteret bruges

Jeg har en kollonne af Checkboxe som er placeret i hver sin celle. Når jeg filter en anden kollonne, kan jeg efterfølgende ikke bruge chekboxene. Hvad kan jeg gør således at Chekboxene på en eller anden måde er låst til deres celle (Som er skal være den samme når både når jeg filter og når jeg un-filter)?
Avatar billede perwolf Forsker
18. september 2020 - 13:36 #1
Jeg kan anbefale dig at kigge i youtube, hvor der er rigtig mange instruktionsvideoer om emnet. :-)
Avatar billede Super Mester
19. september 2020 - 09:28 #2
Hej Perwolf, Tak for dit svar. Jeg har dog vanskeligt ved at finde de mange youtube videoer du nævner omkring den problemstilling. Jeg fandt dog "en" hvori det forslås at indsætte data og checkboxe i en tabel. Det ser ud til at virke, MEN når jeg indsætter filteret står der nogle checkboxe og flavre som ikke hører til de filterede data. Har du mulighed for at guide mig i retning af / fortælle mig i hvike youtube videoer hvor jeg kan finde en løsning?
Avatar billede Jan K Ekspert
19. september 2020 - 10:07 #3
Hvilken type checkboxe bruger du? ActiveX eller Formular?
Avatar billede perwolf Forsker
19. september 2020 - 11:07 #4
Jeg skrev "check box excel", da jeg forsøgte en søgning.
Avatar billede Jan K Ekspert
19. september 2020 - 12:18 #5
Hvis du brugerbformularboxe kan du knytte hvrr enkelt af dem til en celle. Det er jeg ikke sikker på at man kan med ActiveX
Avatar billede Super Mester
19. september 2020 - 12:55 #6
Hej Jan, Jeg bruger ActiveX Checkboxe. Når jeg indsætter data og checkboxe i en tabel og bruger filter viser der sig nogle chekboxe der ikke hører til filtrerede data. Det ser dog ud til at de ekstra bokse der kommer frem ER korrekt placeret i deres respektive celler og ikke rører andre celler.
Avatar billede Jan K Ekspert
19. september 2020 - 16:04 #7
Når ieg prøver ser det ud til at virke, men hver checkbox skal være linket den celle de står over.
Avatar billede Super Mester
20. september 2020 - 19:41 #8
Hej Jan K, Jeg fandt ud af det. Når du kan få det til at fungere burde det jo kunne lade sig gøre :-)

Mine 250 rækker med tilsvarende antal Checkbox, valgte (markederede) jeg. Herefter havde jeg lidt problemer med at komme ind i Format Control for alle oblejekterne, men med lidt held og ved at stille curseren det rigtige sted lykkedes dette. Her kunne jeg vælge "Move and Size with Cells" og så ser det ud til virke. Mange tak for hjælpen!